Yeni Yıl

8 Eylül 2008 Pazartesi


















Genelde tartı elmalı yapardım, bu sefer mürdüm erikli denemeye kara verdim ve ortaya hem görsel hem lezzet açısından çok hoş bir tarif çıktı.Mürdüm eriğinin mevsimi de geçmek üzere, sizin de bu tarifi denemenizi öneririm.

Malzemeler:
200 gr. tereyağı
3 bardak un
l yumurta
l paket vanilya
l su bardağı toz şeker
750 gr. kadar mürdüm eriği
l çay kaşığı kabartma tozu
l çorba kasesi marmelat (ben portakal marmelatı kullandım)

Yapılışı:
Erikleri yıkayıp çekirdeklerini çıkartın ve sekize dilimleyip bir kenarda bekletin.Orta sertlikteki tereyağına önce unumuzu ilave edelim ve elimizle unla tereyağını bütünleştirmeye çalışalım.Önceleri kum gibi olan unlu tereyağ yoğurdukça bir müddet sonra bütünleşecektir.Bir yumurtayı, iki yemek kaşığı ayırdığımız şekerin kalanını, vanilyayı ve kabartma tozunu ilave edip yoğurma işlemine devam ediyoruz.Hamurumuz kıvamını alınca streçe sarıp en az yarım saat buzdolabında bekletiyoruz.İşlem sonrasında hamurdan portakal kadar ayırıp yine dolaba kaldırıyoruz ve kalanı kolay açılması ve yapışmaması için iki naylon arasında 1 cm kalınlığına açıyoruz.Bu ölçü 25 cm çapında tart kalıbının yan yüksekliklerini de kapsayacak kadar olmalıdır.Hamurumuzun üzerindeki naylonu alalım, tart kalıbımızı hamurun üzerine kapatalım ve hamurla beraber ters çevirelim.Hamurumuzu tart kalıbımızın tabanına ve kenarlarına düzgünce yerleştirelim, çatalla delikler açalım.180 derecede 15 dakika ön pişirme yapalım.Tart soğuduktan sonra tabanına marmelatı yayalım üzerlerine çeyrek dilimlenmiş erikleri kabuklu kısımları alta gelecek şekilde sık sık dizelim, üzerine kalan toz şekeri serpelim.Ayırdığımız hamuru rendeleyelim ve eriklerin üzerine serpiştirelim veya ince şeritler kesip kafes şeklinde süsleyelim.Yine 180 dercede 45 dakika kadar pişirelim.Ilıkken yanında dondurma ile servis yapalım.
Afiyet olsun...Denediğinizde yorumlarınızı bizimle paylaşır mısınız?

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı