Yeni Yıl

16 Nisan 2013 Salı


 Denizden gelen bu lezzeti hala denemediniz mi? benden söylemesi.. Eğer midye sever biriyseniz tarifimi birebir uyguladığınızda bana hak vereceksiniz. Bu tarifim yıllarca Ankara'da  sakarya caddesinde  hizmet veren ama sonra kapanan Otlangaç'a.. ait. Öğle paydosunda eşimle sık sık gider burada midye tava yer dönerdik. Tarif  de onlardan. Ailece çok sevip sıkça yapmama rağmen buraya yazmamış olduğumu farkettim.

Midye Tava

1 paket ayıklanmış dondurulmuş iç midye
( Metro Gros marketten alıyorum)

Bulamaç harcı için:

2 yumurta
1 kutu bira
1 çorba kasesi un
Bir tutam tuz

Midyeleri bulamak için ayrıca 1 su bard. un, tuz

Hazırlanışı:

1- Tarator sosu tarife göre hazırlanır.
2-Midyeler ılık suda çözdürülür. süzgece alınır. fazla suyu varsa havlu kağıt üzerinde emdirilir. Pratik olması açısından dilerseniz çöp şişlere bu esnada dizebilirsiniz
3-1 bardak un yayvan bir tabağa alınır. içine az tuz atılıp karıştırılır.
3-Bulamaç malzemesi pütür kalmayana dek iyice çırpılır. 
4-Geniş bir tavaya sıvı yağ konur ısıtılır.
5- Midyeler tek tek önce una sonra bulamaca batırılıp çatalla alınarak yağa atılır ve her tarafı nar gibi kızartılır. Midyelerin birbirine yapışmaması için tavayı çok doldurmamak gerekir.  
  


Orijinal Tarator tarifi:

1 çay bard. ceviz içi
1/2 çay bard. ılık süt
1/2 limon suyu
4-5 dilim ekmek içi
2 diş sarımsak
Tuz karabiber
Hazırlanışı:
Tüm malzemeyi dişe değecek irilikte rondodan geçirin..  

Serviz tabağına taratoru, yanına da sıcak midye tavayı koyun, afiyetle yiyin..





9 yorum:

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

çok sever,m bayılırım midye tavaya.

Artık evde de yapabilicez.

Unknown dedi ki...

Imm nefis ya...Çok güzel..

kış güneşi dedi ki...

Midye hiç yemedim tadını merek ettim şimdi eline sağlık

Heyyfi dedi ki...

Canım, çok severim midyeyi ama uzun zamandır yemiyorum. en son İzmir'de yemiştim.

Otlangaçı biliyorum:)
Üniversitedeyken gidip oradan çok yerdik. O günlere döndüm şimdi okurken:))
Ellerine sağlık canım, sevgiler...

Unknown dedi ki...

En severim. Burada guzel midye bulabiliyoruz sukur. Ilk balik davetimde deneyecegim, tesekkurler.

Sibel-ish dedi ki...

Otlangaç hiç unutulur mu, maalesef kapandı! Her Sakarya'ya inişimde yad ediyorum orayı. Bayılırım midyeye, tarifi deneyeceğim mutlaka:)

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Oğuz, kuzenimin oğluyla aynı ismi soyadı taşıyorsun yoksa..

Fatoşcuğum teşekkürler canım sevgiler.

Kardelen, eğer deniz ürünlerine karşı itirazın yokya buna karşı konulmaz bilmelisin.. sevgiler.

Heyyfi, muhteşemdir muhteşemmm... sevgiler canım..
Arnavuıt ciğeri, şanslısınız o zaman.. sevgiyle kal canım..
Ah sibelciğim eski Ankarayı ben de çok özlüyorum dili olsa da anlatsa gençliğimizi,lise yıllarımızı.. şimdilerde satış yerlerinin tamamen dışarıya taşınması o kadar çok görüntü kirliliği yaratıyor ki anlatamam.. sevgiler.

Unknown dedi ki...

TEŞEKKÜRLER

Unknown dedi ki...

BİLGİ PAYLAŞIMI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı