Yeni Yıl

25 Ağustos 2008 Pazartesi

Biraz da yaptığım kış hazırlıklarından bahsetmek istiyorum.Her kış tüketmek üzere, öğrendiğim metodlarla hazırlıklarımı yapmaya çalışıyorum.Bunların başında, mevsiminde alıp şoklayarak derin dondurucuma koyduğum taze barbunya, bezelye, bamya, fasulye geliyor.Bunlardan bamya hariç diğerlerini önce temizleyip sonrasında 2-3 dakika haşlayarak, hemen takibinde buzlu soğuk su dolu kaba alarak şoklanmalarını sağlıyorum.Daha sonra kurulama bezi serdiğim geniş tepsiye süzdürerek alıyorum ve biraz kurumalarını sağlayıp, saklama kaplarına dolduruyorum ve doğru dipfrize kaldırıyorum.Bunları sakladığım kapların kaliteli ve kapaklı olanlarını tercih ediyorum.Taze bamyayı da tepelerini külah şeklinde ayıklayıp hemen bol limon sıkıyorum ve hepsinin limonla bulanmasını sağlayıp yine saklama kaplarında birer pişirimlik olarak kaldırıyorum.

Yemeklerde kullanacağım tavuk suyunu de mutlaka kendim hazırlıyorum ve minik kapaklı saklama kaplarında dondurarak buzlukta muhafaza ediyorum.Yaptığım işlem basit...Satın aldığım tavuk, tüm veya tavuk göğsü şeklinde oluyor.Bunu yıkayıp bir orta boy tencereye soğuk su tane karabiber ve dörde bölünmüş kuru soğan ve birazcık tuz ilave edip haşlıyorum, süzgeçten geçirip ılımasını bekliyorum ve saklama kaplarına aktarıyorum.Kalan tavuk veya göğsü ile ne yapacaksam ona göre hazırlayıp tüketiyorum.
Derin dondurucumda saklayabildiğim diğer yiyecekler mantı, zeytinyağlı yaprak sarması, kurutulmuş patlıcan veya zeytinyağlı biber dolması, sigara veya gül böreği, haşlanmış yarma (kırık buğday), ızgara köfte.Bunları hazırlayıp yayvan tepsiye aralıklı olarak diziyorum, üzerini streçleyerek önce buzlukta dondurup sonra saklama kaplarına yerleştirerek derin dondurucuya kaldırıyorum.Biber ve patlıcan dolmasını eğer derin dondurucuya kaldıracaksam mutlaka kurutulmuşundan hazırlıyorum.Öğrendiğim ve denemelerimden de gördüğüm kadarıyla taze patlıcan ve biber mutlaka keçeleşiyor ve bozuk bir tat oluşuyor.

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı