Yeni Yıl

28 Ağustos 2008 Perşembe

















Malum çileğin mevsimi hemen hemen bitmek üzere.Ben de bir gün önce tezgahta güzel çilek görünce 1 kg. almıştım.Bunun 250gr. kadarını hemen yedik.Kalan çileklerle de kup yapmaya karar verdim.Sayılı kalan yaz akşamlarında soğuk içecekle veya dondurma ile çok güzel gidiyor.İşte tarifi....

Malzemeler:
750 gr. ayıklanmış çilek
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı toz şeker (tadını kendinize göre ayarlayınız)
Bir çay bardağı su

Yapılışı:
Çilekleri rondodan geçirip püre haline getirin, nişasta ile suyu karıştırıp hazırlayın.Bir tencereye çilek püresini, şekeri ve nişastalı suyu koyun ateşe oturtun, kaynama noktasına gelsin ama fokurdatmadan çilek püresinin biraz kıvam almasını sağlayın.Sonra ayaklı cam kaselere paylaştırın ve soğutun.Dilerseniz üzerini kaymak, dondurma veya taze nane ile süsleyip servis yapabilirsiniz.Ben her ikisi de o anda olmadığı için kullanmadım.
Afiyet olsun...

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı