Yeni Yıl

1 Aralık 2009 Salı




Bu böreğin tarifini hamarat kuzenimden almıştım.Zarf böreğini biliyordum ama bu bence daha da güzel oldu .. Komşu günümde yapmıştım çok beğenildi..  Hem çok güzel  hemde çok bereketli bir börek (.6 yufkadan 16+ 16= 24 adet ) puf böreği gibi  de kat kat oluyor.

Malzemeleri :
1 kase su
1 kase sıvı yağ
 peynirli maydonozlu iç
 6 adet yufkadan
 1 yumurta

 Yapılışı.:
 Her yufka arası önce su ile ıslatılıyor sonra yağlanıyor ve 3 kat yufka üstüste konup kenarlarından ortada birleşecek şekilde kare halinde katlanıp tekrar aynı su ve yağ işlemi uygulanıyor.Bu arada karemizi önce 4 e sonra tekrar dörde kesmek suretiyle 8 üçgen parçaya kesiliyor. Ben resimlerle aşama aşama göstermeye çalıştım..Her üçgenin 2 köşesine peynirli içi koyup katlanarak yine daha küçük üçgenlerekeserek 16 adet üçgen  elde ediliyor.Yumurta sarısı sürülerek üçgenler yapıştırılıyor ve pişirme kağıdı serili tepsiye dizilip üzerlerine de yumurta sarısı sürülerek nar gibi kızarana kadar fırında pişiriliyor..benim fırınım ilk tepsiyi biraz kurutur gibi olmasına rağmen çok güzel kabardılar..  Afiyet olsun....

6 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Anne yaaa!Olsa da yesek yani!Ben gelince de yap oldu mu bu böreklerden:)

lezzettabağı dedi ki...

Yapmaz mıyım güzel kızım sen gel yeter ki ..

Adsız dedi ki...

bana yardım ya bn ucgen yapamadım tm kare seklınde kestım ama bırlestıremedım yardım bana

Adsız dedi ki...

bear grylls messer
Look at my weblog - bear grylls messer

Yemek tarifleri dedi ki...

Canım çekti gerçekten elinizesağlık :)

Fragman Tv dedi ki...

Bayılırım :)

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı