Yeni Yıl

25 Ağustos 2009 Salı




















Bu tatlıyı, bizi iftar davetine çağıran yeğenim için yapmıştım. Tarif Portakal Ağacına aittir. Benim yaptığım tek değişiklik margarini yarı yarıya azaltıp onun yerine ayçiçek yağı ilave etmem. Her ne kadar şekilleri bana göre çok düzgün olmasa da tatlıyı yiyenler çok beğendiler, hatta iki yaramaz ufaklık, kendilerine kalmadı diye bayağı mızmızlandılar...


Malzemeler:
1 peket margarin
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yumurta
4 su bardağı un
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu


Şerbeti için:
4 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Yarım limonun suyu
Üzerleri için fındık

Yapılışı:
Margarin ve pudra şekeri krema kıvamına gelene kadar karıştırılır. Yumurtalar kırılıp tekrar karıştırılır, diğer malzemeler de ilave edilip yumuşak bir hamur elde edilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlanır ve kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizilir. Her bir topun üzerine, hafifçe yassıltarak birer fındık batırılır. Sıcak fırında nar gibi kızarana kadar pişirilir. Şerbeti için şeker ve su kaynatılır, biraz yoğunlaşmaya başlayınca içine limon sıkılır ve beş dakika kadar daha kaynatıldıktan sonra ocaktan alınır. Şekerpareler biraz ılıyınca şerbeti üzerlerine gezdirilir ve bir tepsi kapatılarak şerbeti çekmesi beklenir.
Afiyet olsun...

Not:
Burada dikkat edilecek konu; malzemenin birinin sıcak birini soğuk olarak kullanılması.Ben önce şerbeti hazırlayıp soğuması için bir kenarda beklettim ve şekerpareleri pişirdiğimde, soğumuş olan şerbeti 5 dakika kadar sonra üzerlerine gezdirdim.

1 yorum:

Işıl dedi ki...

çok şık olmuş

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı