Yeni Yıl

23 Ağustos 2009 Pazar

















Bu tarifi hem evdeki bayat ekmekleri değerlendirmek için, hem de eşim arka arkaya diş çekiminden sonra yumuşak taneli yemek yemek zorunda olduğu için yaptım.Yani bir nevi hasta çorbası!Çorbayı yapıldığı gün tüketmenizi öneririm.Sonraya kalınca ekmeklerin kıtırlığı kalmıyor, yani çorba içinde iyice yumuşuyor.Ama yapıldığı anda üzerine dökülen kızdırılmış biber ve yağ çok ayrı bir lezzet veriyor.Tarifte normal ekmek kırıntısı kullanılmış ama ben fırınlayıp hafifçe kızarttığım ekmek kırıntısı kullandığım için hafif kavruk ekmek kokusu çok hoş oldu.

Malzemeler:
1 nescafe fincanı ekmek kırıntısı (kavrulmuş)
1 nesface fincanı süzme yoğurt (yağlı)
2 paket et suyu (ben ev yapımı tavuk suyu kullandım)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
4 su bardağı su

Yapılışı:
Yoğurt, su, tavuk suyu ve ekmek kırıntıları bir kapta karıştırılır.Ocakta kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir (yoğurtlu çorba yapar gibi).Birkaç taşım kaynatılır ve ocaktan alınır.
Bir tavada tereyağ ve kırmızı biber hafifçe kızdırılır, çorbanın üzerine dökülür.Tuzu katılır ve sıcak servis yapılır.
Afiyet olsun...

2 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Gerçekten harika bir çorba görüyorum.
Sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Çok sağol Taze Nane, denemeni tavsiye ederim. Sevgiler...

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı