Yeni Yıl

19 Mart 2012 Pazartesi


Merhabalar sevgili dostlar, aydınlık ve huzur dolu bir hafta olsun. Sizler neyi diliyorsanız o güzellikleri getirsin size..
Ben bu hafta ilk defa bol bol dinlendim, hiç  iş falan yapmadım , inanmayacaksınız ama zorunlu olanları bile erteledim . Kendime ve sevdiklerime ayırdım bu haftasonunu.. Ailece hiç acele etmeden güzel kahvaltılar ettik bir yerlerde yemek yedik ardından açık havada birazcık dolaştık, onlar dinlenirken ben, sevdiğim keyif aldığım mağazalara, vitrinlerine takıldım.  Oradan Zamane Kahvesine gittik.





 Mekan çok güzel, Kırmızı minderli beyaza boyanmış eski ahşap sandalyeler, duvarlarındaki beyaz lambiriyle  lacivert rengin uyumu ve garsonların güler yüzlü ve özenli hizmeti ve tabiki gözardı edilmeyecek zengin menüsüyle insanı tekrar gitmeye zorluyor. Beş çayını orada içtik, çayın demi tam kıvamındaydı. Böylece önceki haftaların bitmek tükenmek bilmeyen yorgunluğunu bir nebze de olsa atmış oldum. .


Bezelyeyi her zaman mevsiminde alıp, kışın tüketmek üzere derin dondurucuma kaldırırım..Yıllardır aynı yöntemi uygularım. Ayıklanmış bezelyeleri iki dakika sıcak suda haşlayıp sonra buzlu suya alarak şoklama yöntemi ile hazırlarım. Buzlu sudan süzgeçle kurulama bezi serili bir tepsi üzerinde fazla suyunu almasını sağlarım ve kuruladıktan sonra kapaklı saklama kaplarına doldurup kaldırırım. Böylece üzerlerinde, donduklarında incecik bir buz tabakası oluşur ve gerçek lezzetini korurlar.


ZEYTİNYAĞLI BEZELYE

Malzemeler:
1 kase taze bezelye
1 orta boy patates( küp doğranmış)
2 adet havuç (küp doğranmış)
2 yemek ıkaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça
1 diş sarımsak
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz, kimyon, karabiber pul biber
Kıyılmış dereotu

Hazırlanışı:

Düdüklü tencereye zeytinyağ, doğranmış soğan ve sarımsak ve havuç konur hafifçe saydamlaşana kadar kavrulur.
Salça eklenir tekrar kavrulur, bezelyeler ve üstünü örtecek kadar sıcak su eklenir. tuzu baharatı ve şekeri ayarlanır tencerenin kapağı kapatılır. yaklaşık 10 dakika pişirilir. servis öncesi taze kıyılmış dereotu serpiştirilerek servis yapılır.

Not:
Kimyonu bezelyenin gazını alması için kullanmanızı öneririm. Dilerseniz etsuyu da koyabilirsiniz.


12 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bende bugün bezelye yapmayı düşünüyordum. Güzel tesadüf. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

ara sıra yapmak lazım böyle kaçamaklar :)

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Çok severim bezelyeyi.Sevgiler:)

Mutfak Dili dedi ki...

Guzel gezi olmus. bundan sonra 5 caylarina icilecek mekan olmus olur..
Elinize saglik olsun bu yemeyi cok severim..
Sevgiler canim..

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor zaten.. püfüdük noktası da güzelmiş.. sevgilerimle seval

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bizlerdende size günaydın günaydın koskocaman günaydınlar efenim :))))



oh yaz geliyor gelsin taze bezelyeler :D

dokuzuncubulut dedi ki...

Şükran'cığım hastaydım diye yazmışsın çok geçmiş olsun. Umarım ciddi birşey değildi. Ben de tadilat, taşınma ve yarışmaya hazırlık yüzünden uzun zamandır bloglara bakamıyordum. Yorumunu görünce çok sevindim.
Bağış yapmak istediğin için de ayrıca teşekkür ederim. Beni çok mutlu ettin bu nazik davranışınla.
Bağış raporu gelir gelmez adını eklerim yazıya.
Sevgilerimle:)

Unknown dedi ki...

bende çok severim ellerine sağlık.

durutarifler dedi ki...

Mekanın renklerine bayıldım
Bezelyede harika görünüyor
Ellerine sağlık
Sevgiler

sare dedi ki...

Bende geçenlerde kalan son bezelyelerle yaptım.
Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık. Birde pilav... ziyafet olmuştur, değil mi?
Sevgiler.

dokuzuncubulut dedi ki...

Şükran'cığım şimdi güncellenen bağış listesi geldi. Bağışın için çok ama çok teşekkür ederim. Sizlerin sayesinde bir engelli kardeşimiz evinden çıkıp hayata karışacak. Yüzümde kocaman bir gülücükle listeye hemen adını ekledim.
Sevgilerimle:))

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bezelye, şöyle suyuna ekmek bana bana ne de güzel yenir, ay ben nasıl acıktım böyle yaa. Bakmayacağım bir daha bu saatlerde yemek bloglarına:D

Ellerinize sağlık.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı