Yeni Yıl

5 Mart 2012 Pazartesi




Merhabalar, her ne kadar güneşli bir mart sabahı olsa da hala Ankara'nın ayazı hissedilir derecede kendini gösteriyor.. Mart, ilkbaharın bir nevi müjdecisi gibi ama  kapıdan baktırdığını, kazma kürek yaktırdığını tecrübeli yaşlılarımız boşuna dememiş. Cumartesi sabahı günlük güneşliyken öğleye doğru yağdıkça tipiye dönüşen kar, bizi  annemlerden apar topar kalkıp eve dönmemizi gerektirdi.  Evimiz çok güneş almadığı için doğalgaz da durmaksızın yanıyor..Çok şükür bizler imkanlarımızla gelen yüklü faturaları ödeyebiliyorken, tasarruf etmek zorunda olupta yakamayanları düşünmeden edemiyorum..

Hafta sonları sabah kahvaltısını genelde geç yapıyoruz. Öğlen yemeği yerine de genelde yine atıştırmalıklar, tuzlular, tatlılar ve salata eşliğinde yine çay içeriz. Böylesi daha çok hoşumuza gidiyor.. Bu hafta sonu da yine evde çin böreği için daha önceden aldığım yufkalardan çin böreği hazırladım kereviz ve brokoli salatası yanına birde tuzlu pratik poğaçalar yaptım. O sırada malzemelerin yanında Can a her gün yedirdiğimiz pekmez kavanozu gözüme ilişti. Kendimi çok sevdiğim hamur işlerine kaptırmışken hafif  tatlı bir kurabiye yapmak üzere yine bildiğim bir kurabiyeye el attım. Malzemedeki pudra şekerini pekmezle dengeleyip renginin kahverengi olduğunu görüncede kakao takviyesiyle ortaya bu kurabiye-bisküvi karışımı şirinler çıktı. Ben fırında biraz fazlaca tuttuğum için üzerleri gereksiz yere çatladılar hafif pişirip almak lazımmış.. ama lezzetleri yerindeydi hatta benmari usulü batırdığım çikolata ve üzerlerine koyduğum ceviz dilimleri ile bu lezzet daha da arttı .


ÇİKOLATALI BİSKÜVİLER
( Bu ölçülerle 2 cm aralıkla dizildiğinde bir fırın tepsisi bisküvi çıkıyor)

Malzemeler:


1,5 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı tepeleme tereyağı (oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı pekmez (nefis aroma katıyor)

Üzeri için : 2 paket kare sütlü veya bitter çikolata 
 bisküvi sayısı kadar yarım iç ceviz 

Hazırlanışı:
Önce fırını 170 derecede ısıtın. Tereyağını ve pudra şekerini iyice krema gibi olana kadar karıştırın, pekmezi ekleyin. Bu aşamadan sonrası için ellerinize bir eldiven geçirmenizi öneririm, zira  kakao çok bulaşıyor
Unu, kakaoyu ve kabartma tozunu birlikte bir kaba eleyin tereyağlı malzemenize ekleyin, orta sertlikte bir hamur yoğurun. 
Streç folyoyla sarıp yarım saat dinlendirin. Hamuru geniş bir naylon arasında 1/2 cm kalınlığında açın.
Dikdörtgen veya kare bir hamur elde etmek için kenarlarını bıçakla kesin.  2x4 cm genişlikte  dikdörtgen biküviler elde edin.
hamurunuzu unlamamaya çalışın. Naylon arasında zaten kolay kolay yapışmıyor.
Pişirme kağıdı serili fırın tepsinize aralıklı olarak bisküvileri yerleştirin.
önceden ısıtılmış fırında 15 dk. kadar pişirin. tepside soğumaya bırakın . diğer tarafta çikolataları benmari usulü eritin soğuyan her bisküvi diliminin bir kenarını çikolataya batırıp ızgaraya dizin hemen çikolatalı tarafına bir yarım iç ceviz yapıştırın ve donmaları için buzdolabına kaldırın, dilediğinizde servis yapın.

Not: fırında 10 dakika kadar yeterli oluyor fazla kaldığında kurabiyeler daha kıtır oluyor. ben 15 dakikaya sadık kalmıştım ama bence 10 dakika yeterli.

15 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

pekmez iyi fikirmiş canım.kurabiyelere bakıncada nasıl lezzetli oldukları belli.ellerine sağlık.sevgiler.

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

inanılmaz lezzetli birşeye benziyor mutlaka deneyeceğim çikolatayla pekmeze çok şaşırdım canım sevgiler:)

durutarifler dedi ki...

Çikolatalı tariflerden gidiyoruz.
Harika bir görüntü
Bayıldımmmm
Ellerine sağlık
İyi haftalar

Mutfaknotlari dedi ki...

biri çikolatamı dedi hemde kurabiye

offf dayanamam hiç ellerine sağlık çok şık olmuşlar

Şehnaz dedi ki...

nefis olmuş..diyette olmasaydım kesin denerdim ama aklımın bir köşesine yzdım..inşallah denencekler arasında..sevgiler..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ablacımm uzun zamandır blogla ilgilenemedim ama aklım ve kalbim seninle
nefis tarifler paylaşmışsın bu bisküvilere bayıldım ellerine sağlık
öpüyorum seni yanaklarından

u.aydin dedi ki...

ne guzel bir kurabiye cikmis ama.ellerine saglik,denemek istiyorum.sevgilerle.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ne güzel kurabiye bunlar ellerine sağlık canım ) harika görünüyor

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık büsküviler nefis görünüyor,bir tane aldım:)

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu sayfaya gelince, yaptığın o enfes kurabiyelerden, pudinglerden gözümü alamıyorum. O kadar iştah açıcı görünüyorlar ki, ancak çok yetenekli ve becerikli eller pişirebilir bunları diyor her bireri. Ellerine sağlık sevgili Şükran.. Ayrıca zarif geçmiş olsun mesajın için teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuş bunlar çok beğendim ellerinize sağlık afiyetler olsun.

Mutfak Dili dedi ki...

Ay ne guzel o kadar ugrasmak pazar pazar. Bizde gec yapariz ama bu kadar lezzetlerle degil ..
Eline saglik olsun catlak olsun ama guzel olsun.. Bunlarda aynen oyle olmus.
Sevgiler canim..

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok çok güzel gözüküyor bu bisküviler canım ellerine sağlık.

sare dedi ki...

Kurabiyeler harika görünüyor, ellerinize sağlık.
Pekmezin, lezzeti etkilediğine eminim.
Sevgiler.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı