Yeni Yıl

22 Mart 2012 Perşembe






      Hepinize kucak dolusu sevgiler, nasılsınız bakalım? Lütfen iyi olmaya dolayısıyla sağlıklı olmaya bakın, kendinize önem verin. benden size tavsiye, sonra iş işten geçiyor. 
    Yeni yıla yoğun iş temposuyla başladık, ailece bu tempoda full devam ediyoruz dolayısıyla çok misafir trafiğimiz olmuyor olamıyor . Onun için  öğle davet sofraları falan beklemeyin bu sıralar. Ah bir de şu son bir aydır boyun sırt ağrılarım ve tansiyon praoblemim olmasa..beni son zamanlarda çok bunaltıyor, yapmak istediğim çok şeyler var yapamıyorum. İnşallah bunları yapmam için o gücü Allahım bana verir. Hepinizi çok seviyorum ve sizlerle olmaktan büyük keyif alıyorum.

Yine bir öğünden tarif ve fotoğrafları sizin için hazırlamıştım, ayrıca diğer bloğumda da  içinizi ısıtacak güzellikler paylaştım buyrun.


Bizim evde şehriye pilavı çok sık pişirilir çünkü hepimizde çok severiz. Balık, et, köfte veya ciğer yanında genellikle şehriye pilavı olur.
 Ciğer kavurma derseniz çok sık olmamak koşuluyla her zaman severek yenir.
Yine bu ikili yakın tarihte soframıza konuk oldular. Ciğer zeytinyağında ağzı kapalı olarak 3-5 dakika tava sallanarak kavruldu ( fazla pişirilirse ciğer sertleşir) ocaktan alınmadan kekik, pul biber ve tuzla buluşup lezzetlendi.
Şehriye pilavını ölçü vermeden tarif etmek zorundayım, inanın bu güne kadar hiç ölçülü yapmadım zira elim alışmış hep göz kararı yapıyorum. Tereyağında şehriyeleri bir müddet kavurup üzerine pirinç pilavında olduğu gibi sıcak su ilave ediyorum ( iki tablet kadar ev yapımı tavuk veya et suyu ilave ederim)bu ölçü şehriyeleri sadece iki parmak geçecek bir ölçü . Gerekirse biraz daha sıcak su ilave ediyorum.  Tuz ekleyip kapağı kapalı olarak pişiriyorum, demlenmesi için üzerine kağıt havlu kapatıyorum..Afiyet olsun .



15 yorum:

durutarifler dedi ki...

Tam bi B vitamini deposu
Bayılırım
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacım sevdiğim iki lezzet bir ara
da ellerine sağlık sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

ciğer yemiyorum ama sunum çok güzel canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

Hayatın Tatları dedi ki...

cigerle pek aramız yoktur (Hatta hiç) Ama pilava bayılırız ailecek. Kavrulurken ki kokusuna hele..ellerine sağlık canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş bu ikiliye asla hayır demem:))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis bir tabak. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ENFES OLMUŞ ÇOK UZUN ZAMANDIRDA ÇİĞER PİŞİRMEDİM CANIM ÇEKTİ:) SEVGİLER

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ablacım dikkat et kendine yorma kendini
bu aralar ben ve çocuklarda hastayız malum havalar bir sıcak bir soğuk
ciğer kavurmayı çok severim şehriye pilavını hala denemedim bu akşam yapayım
ellerine sağlık ablacım

Nil dedi ki...

sakatatlardan tek yediğim ciğerdir. bayılırım kavurmasına. ellerine sağlık Şükran

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bu günlerde canım ciğer istiyordu. Resme bakıp biraz yutkundum ancak tarif göremedim.
Ellerinize sağlık.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle geçmişler olsun. Haklısın her şeyin başı sağlık. Olmazsa yaşamın anlamı olmuyor. Kendine çok dikkat et lütfen.
Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş tabaktakiler. Pilava özellikle bittim.
Sevgiyle kal.

lezzettabağı dedi ki...

Nilay canım çok teşekkür ederim bu yüzden sık olmamakla birlikte yemek gerekir.

Deryacığım uğramana çok seviniyorum bil..sevgiler.

Sevda, teşekkürler canım.

Hayatın tatları, pilavın kokusu muhteşemdir gerçekten. sevgiyle kal.

Handeciğim güzel yorumun için teşekkürler canım.

Elifciğim bilmelisin ki her zaman mutlu oluyorum ziyaretinden sevgiler.

İzgünüm bende seni arayıp hatırını soramadım nicedir çocukları ve seni çok öpüyorum lütfen sizde kendinize dikkat edin canım..

Yemek bir aşk, değerli yorumlarına çok teşekkür ederim sevgiler canım.

Nilhan değerli yorumun için çok sağol, minnoşu çok öpüyorum.

Nilhan tarifte uzun uzadıya yazılacak bir şey yokki canım ya zaten içinde bahsettim nasıl yapıldığını.. sevgiyle kal..

Bülbülün yeri. ziyaretin için çok sağol can dostum. sevgiyle kal.

Oglak Kizlari dedi ki...

Daha dün ciğr yedim ama o dürümdü. Bu ne güzel pilavla. Not ettim.

Fikir edinmiş anne Çiğdem

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne güzel olmuş ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Acıktım canım ya o tabağı uzatıversen :)) Ciğeri çok severim ve pilavla da çok yakışırlar. Ellerine sağlık, harika görünüyor..

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı