Yeni Yıl

15 Mart 2012 Perşembe





Blogcu arkadaşların bir çoğunun denediği havuç rüyasının, yapımı oldukça kolay, ekonomik ayrıca çok hafif bir tatlı..Bu özellikte tatlı arayışınız varsa bu tatlı tam da size göre. Söylemediğiniz takdirde genelde bal kabağı ile yapılmış izlenimi veriyor, ayrıca limon kabuğunun kattığı aroma göz ardı edilmeyecek derecede..Ben havuçları piştiğinde çekecek kadar suyla pişirmeye özen gösterdim. Şimdiden afiyet olsun.. 
Malzemeler:

1 kg. havuç
2 su bard. toz şeker
4 yemek k. tepeleme nişasta
1 limon kabuğu rendesi
1 limon suyu
Pötibör bisküvi

Hazırlanışı:
Havuçların kabukları kazınıp iri doğranır 5 su bard.suyla yumuşayana kadar pişirilir. Suyuyla birlikte rondodan geçirilir püre yapılır.
Nişasta bir bardak suda çözdürülür püreye karıştırılır. Şeker, limon suyu, kabukları ve vanilya eklenir.
muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Orta boy borcamın tabanı ıslatılır bir kat pötübör bisküvi bir kat muhallebi olarak kat kat döşenir.
En üst kat havuçlu muhallebi olarak bırakılır. Buzdolapta en az 3 saat bekletilir, dilenirse üzere krem şanti, ceviz veya fıstık ile süslenir. 


Tarif  buradan



16 yorum:

durutarifler dedi ki...

Havuç kaç kg ? çıkmamış.
Ben bayıldım bu tarife.
Mutlaka deneyeceğim.
Cevizde harika olur bence
Ellerine sağlık
Sevgiler

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bi ben denemedim herhalde. Öyle nefis görünüyor ki artık denesem iyi olacak. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Firarî Yolcu dedi ki...

Çok hoş görünüyor.
Deneyeceğim mutlaka bugün, hatta becerebilirsem de yayınlamak isterim izninizle.

Nuran dedi ki...

Şükran merhaba, ben nuran. Bloğunla bugün tanıştım. Banada uğrarsan sevinirim. Sevgiler:)

yeşim dedi ki...

enfes olmuş vallahi.1 kğ havuç var dolapta bekliyor beni...yapsammı acaba...nefs görünüyor.ellerine sağlık canım.çok öptümmm.sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir lezzet canım.ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

.ellerine sağlık..nefis görünüyor..hayırlı cumalar..

mine dedi ki...

bayılırım havuca havuçlu lezzetlere ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Nilay ikazın iyi oldu hemen yazdım canım çok sağol..

Muhabbet sofrası çok teşekkür ederim canım.

Yemek sevdam çok sağol canım dene gerçektende kolay ve lezzetli oluyor.

Firari yolculuk izin ne demek burada paylaşımlarımız zaten hepimiz için değil midir.

Nurancığım ziyaretin beni ziyadesiyle mutlu etti tabiki bende sana uğrarım. sevgiler.

Yeşimciğim teşekkürler canım uğraman benim için bir onurdur..

Sevdacığım çok sağol.

Fatoşun mutfağından, canım değerli yorumların beni için çok eder her zaman beklerim..

Mineciğim, çok sağol güzel arkadaşım..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

Rüya gibi gerçekten, elinize sağlık, sanırım ben de en kısa zamanda deneyeceğim...

Didem Yazici dedi ki...

Tadı cezerye gibidir sanırım. En kısa zamanda deneyeceğim bende. Ellerinize sağlık :)

Firarî Yolcu dedi ki...

denedim, harika oldu. Bayıldım ben.
Kendi yaptıklarımın çoğunu yiyemem nedense ama bunu bitirmek üzereyim. Bir ara inşallah resmini koyarım, sayfama beklerim. :)
Çok teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Renk muhtesem.... Ellerinize saglik, eminim tadi da sahanedir... Sevgilerimle,

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

yapmayın şöyle şeyler akla zarar:)
Acıktım:P

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Hiç vazgeçemediğim bir lezzet:)

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı