Yeni Yıl

28 Mayıs 2015 Perşembe

Güzel bir gün diliyorum hepinize..

Bir arkadaşım, kızının okul arkadaşlarının anneleriyle buluşma günlerinde yemiş bu kurabiyeyi, ve bana whatsapp' tan tarifinde kullanılan malzemelerini anlatmaya başladı hatta fotoğrafı olmadığı halde buna en yakın bir foto bulup yolladı. bir yandan da bana kurabiyeyi öve öve bitiremedi. Bunu deneyeceğimi ve ona da getireceğimi söz verdim. tabii aşağıda  gördüğünüz gibi denedim ama arkadaşa getiremedim çünkü nasıl bitti anlayamadım.. Elma harcına ve hamuruna konan portakal kabuğunun kurabiyeye verdiği aroma o kadar güzel ki bunu denediğinizde ancak anlayabilirsiniz..  Arkadaşımın ısrarının şimdi daha iyi anladım...Ağzınızın tadı hiç ama hiç bozulmasın, Sevgiyle kalın..



Portakal Aromalı Elmalı Kurabiye

Malzemeler:

Hamuru için:
125 gr. tereyağ/teremyağ (yumuşak)
1 su brd. suluca yoğurt
1 portakal kabuğu rendesi
1 çay brd. sıvıyağ
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 /2 limon suyu
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç harcı:
3 elma
1 portakal kabuğu rendesi
1 çay brd.kırılmış ceviz
1 çay k.Tarçın
2 -3 yemek k. toz şeker

Yapılışı:
Kabukları soyulmuş elmaları iri rendeleyip tavada şekerle pişirin suyunu çekince kırılmış cevizi portakal kabuğu rendesini ve tarçını ekleyip karıştırın bir kenarda ılımaya bırakın.
 Hamur için yağları pudra şekeri ile krema gibi oluncaya kadar karıştırın, yoğurtu, limon suyunu ekleyin yine karıştırın. üzerine azar azar elenmiş unu eklerken portakal kabuk rendesini ve kabartma tozunu da ilave etmeyi unutmayın. Yumuşacık bir hamur oluncaya kadar unu ekleyip yoğurun ve üzerini nemli bir bezle örtüp 1 saat dinlendirin.
Hamuru merdane ile 3 mm kadar kalınlıkta açın çay brd. büyüklüğünde daireler kesin. Her bir daire içine
Bir tatlı kaşığı kadar harçtan koyup karşılıklı kenarları resimde görüldüğü gibi kapatın. Yağlanmış trepside 175-180 derecede pişirin üzerlerine hiç bir şey sürmeyin. ılıkken bol pudra şekeri serpin..

Not:
Kurabiyeleri farklı bir şekilde hazırlamak isterseniz; hamuru dikdörtgen açıp bir kenarına harcı koyarak rulo yapın ve dilim dilim kesin pişirin.

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı