Yeni Yıl

26 Temmuz 2012 Perşembe


Blogcanlar merhabalar nasılsınız bakalım ? Size Kayseri'deki hamarat akrabalarımdan güzel tarifler getireceğimi söylemiştim, aslında bunlar yediklerimizden bazıları o kadar çok yedik içtikki çoğununun fotıoğrafını Can hastalanınca çekemedim.(Can bu arada Kayseri'de su çiçeği çıkardı üç gün üç ayrı hastaneye gidildi ve üç ayrı tanı konuldu neyse ki bizler bilinçli olunca gereken tedbiri aldık)..ben zaten iki aydır kortizonlu ilaçlardan dolayı kilo almaya meyilli olunca Ankara' ya döner dönmez hemen diyete başladım vallahi yoksa gidişat iyi değil.. .Oraya özgü çok güzel katmerleri vardı. Daha önceden hazırlamışlar her katmer arasına streç flim koyarak buzluğa kaldırmışlar ben önce onları bildiğimiz krep zannettin o kadar inceciklerdi. Çıkartıp hemen tavaya koyarak sabah kahvaltıya pişiriverdiler. çok lezzetliydi .Onların fotoğrafını çekemedim ama en kısa zamanda deneyip yayınlayacağım şu anda fotoğrafları olanları paylaşayım istedim.

Çaylı kurabiye (tarif yeğenin baldızı Meleğe ait)


Malzemeler:
1 su brd. toz şeker
250gr. yumuşamış margarin
1 paket kabartma tozu
1 çay fincanı sıvıyağ
1 çorba kaşığı kuru çay
1 çorba kaşığı neskafe
1 yemek kaşığı mısır nişastası
un ( göz kararı eklenecek)

Hazırlanışı:
Malzemeler homojen bir kıvam alana kadar karıştırılır azar azar un ilave edilerek biraz sert olacak şekilde hamur yoğrulur 15 dakika bekletilir ceviz kadar hamurdan parçalar kopartılıp yuvarlanır üzerine badem batırılarak aralıklı olarak tepsiye dizilir. 175 derecede pişirilir.

Sırada Ağlayan kek ve
Damla Çikolatalı Kaya Kurabiye tarifleri  var

4 yorum:

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Şükran hanımcığım merhaba! Kurabiye çok lezzetli görünüyor ama ben bu sıcaklarda Can'ın su çiçeği çıkarmasına çok üzüldüm. Çok kaşındırır bu hastalık değil mi? Geçmiş olsun kuzucuğa. Su çiçeğine teşhis koyamayan dr.lara ne demeli? Hepinize tekrar çok geçmiş olsun1 Sevgilerimle.

anne eli gibi dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN,ZORDUR SU ÇİÇEĞİ.KURABİYELER NEFİS GÖRÜNÜYOR YAPANIN ELİNE SAĞLIK..

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili colette, can ın su çiçeği için son gittiğimiz doktor bir jel vermiştionu sürüdük devamlı, onunla hiç kaşıma praoblemi yaşamadık çok şükür. eskiden bilinmiyordu sanki böyle şeyler ya da yok muydu ben hatırlayamadım kızlarımda .

Annel eli gibi, zor gerçektende neyse atlattık çok şükür.. sevgiyle kalın..

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı