Yeni Yıl

16 Şubat 2012 Perşembe

Bu muhteşem kurabiyeyi Bilgoşumuz bir başka yapıyor, bilenler tadanlar bilir. Kimse alınıp gücenmesin. Daha eline almadan dağılmaya meyilli..
 Burada da onun tarifini  de vermek istediğimde, sağolsun hiç beni kırmadı memnuniyetle kabul etti. İnanın abartmıyorum gerçekten muhteşem bir elmalı kurabiye oluyor.

Tabii kurabiyeleri getirirken koyduğu ve bana hediye aldığı tabağın güzelliğini sizlerle paylaşacağımı  belitmiştim ama bir türlü o tabağın fotoğrafı çekilemedi.  Bende onu daha sonraya erteleyerek bugüzelliği bir an önce sizlerle paylaşmayı uygun buldum.. O tabakta kurabiyeden öte zarafet, çok güzel bir dostluk ve en önemlisi sevgi vardı..Canım çok teşekkürler ellerine, yüreğine,  kesene bereket olsun..


Gelelim tarife.. (bu ölçülerle 27-30 adet poğaça kurabiye oluyor)

Malzemeler:
1 çay bard. yoğurt
1 çay bard. hakiki zeytinyağı
Baking powder
1 y. kaşığı sirke
2 yemek k. tepeleme pudra şekeri
 Bir fiske tuz
4- 4,5 su bardağı un
250 gr lık teremyağ(tek marka var)

İç malzemesi:
4 adet iri golden elma
1 çay bard. bıçakla iri kıyılmış ceviz,
1 çay kaşığı tepeleme tarçın,
1 çay bard.tepeleme toz şeker

Hazırlanışı:
Elmalar soyulur iri rendelenir bir kaşık margarinde suyunu çekinceye kadar  kavrulur pişince toz şekeri ve tarçını cevizi eklenir. Tadını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Teremyağ sertken küçük küpler halinde doğranır hamur yapılmadan beş dakika önce  oda sıcaklığına getirilir .
Zeytinyağ çukur bir kaba alınır, yoğurt, küp doğranmış teremyağ, sirke ilave edilip iyice çırpılır. Baking powder,  tuz eklenir un azar azar ilave edilerek homojen bir kıvama getirilir. 
Hamur üzeri örtülü bir şekilde en az yarım saat mutlaka dinlendirilir 

Hamurun kıvamı kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak olacak.
Hamurdan çay tabağı kadar bezeler hazırlayıp ortasına elmalı harçtan koyup poğaça gibi veya arzu ettiğiniz şekilde kapatılır. Tarifte içine veya üzerine hiç yumurta kullanılmıyor... 
Pişirme kağıdı serili tepside 170 -180 derecede hafif pembeleşene kadar pişirilir.
Fırından çıkartılınca sıcakken bol pudra şekeri serpilir.

15 yorum:

Zeynep dedi ki...

Hii, çok güzel görünüyor, ne yapsam diye düşünüyordum hemen bunu denemeye ve defterime bu kurabiyeyi de eklemeye gidiyorum şimdi :)
Sizin tariflerinizi çok beğeniyorum, bunu da beğeneceğimden eminim.
Teşekkürler..

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem şimdi canım.ellerine sağlık.harika görünüyor.sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok hoş görünüyorlar..sevgiler

Banu dedi ki...

Şükrancım görüntüye bittim gerçekten muhteşem ellerine sağlık çayla ne de güzel gider hımm.
Canım daha sık görüşmek için seni izlemeye aldım sende beni alırsan sevinirim kocaman sevgilerimle...

u.aydin dedi ki...

icim acildi sayfana tikladigimda.ellerine saglik,kurabiye enfes gorunuyor.sevgilerle.

evcilik dedi ki...

Görüntü süper eminim tadı da nefistir,yanlız anlamadığım hamurunada mı 5 elma giriyor??Bu haftasonu deneyeceğim..
Arkadaşınıza da paylaştığı için çok teşekkürler..
sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok lezzeti kıyır kıyır olmuş demekki elerinize sağlık
segiler:)

Unknown dedi ki...

gercektende adi gibi muhtesem olmus
elmali bide
tam benlik birsey bu
:-)

afiyet olsun

umutluhayat dedi ki...

bayılrım ,nefis olmuş.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili zeynep beğenmene sevindim canım.denersen yorumlarını beklerim. sevgiler.

Sevda bende bu hafta sonu yapmayı düşünüyorum.. sevgiyle kal canım.

Fatoş uğraman beni çok mutlu etti, teşekkür ederim tatlım.

Banucuğum çok teşekkürler en kısa zamanda bende seni izlemeye alacağım ( bunu ancak evde uygun zamanda yapabiliyorum,işyerinden onaylamıyor)sevgiler.

U.aydın çok teşekkürler geldiğin için yine beklerim.. sevgiler.

Evcilik dikkatsizliğimden hamur malzemesine de elma eklemişim hemen düzelttim çok teşekkürler uyarın için. sadece iç malzemesi için kullanacaksın.sevgiyle kal..

Fatma evet tam kıyır kıyır oluyor gerçekten .sevgiyle kal..

Emelciğim gelmene çok sevindim canım her zaman beklerim sevgiyle kal..

Umutlu hayat, güzel yorumun için çok sağol sevgiler canım.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

şükrancım ellerine sağlık canım
:))
mmmmm
enfes olmuş.

pelinpembesi dedi ki...

kesin hafta sonu yapacağım!!

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne de güzel olmuş, ellerinize sağlık.

Emel Kurt dedi ki...

selam kurabiyeler çok lezetli görünüyor, bende çok severim elmalı kurabiye. hiç içerisine zeytin yağ konulan kurabiye yemedim, çok ilgimi çekti.
birde bu kurabiyeleri senmi pişirdin arkadaşınmı anlıyamadım, kusuruma bakma. ikinizinde ellerine sağlık diyorum ve sevgilerimi gönderiyorum...

mandalincikmazi dedi ki...

Elmalı kurabiyeleri ben de çok severim olsa şimdi ne güzel olur işlerimi kolayladım bir çay aldım ve bloglardayım :)) çayımın yanına ne güzelde giderdi..
Sizlere afiyetler olsun ellerinize sağlık
hayırlı cumalar dilerim....

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı