Yeni Yıl

4 Haziran 2009 Perşembe

















Reçellerden en çok sevdiğim çilek reçelidir.Aynı şekilde eşimin de öyle.Geçen sene yapmıştım çilek reçeli, hem biz yemiştik, hem de annemlere ve kayınvalidemlere götürmüştük.Bu sene aslında yapmayı düşünmüyordum ama sevgili kocamın ısrarı üzerine yapayım dedim.Geçen hafta pazardan aldım çilekleri ve yaptım.İşte tarifi...

Malzemeler:
2 kg. çilek
1,5 veya 2 kg. toz şeker
yarım limonun suyu

Yapılışı:
Çilekleri, saplarını ayıklamadan güzelce yıkayın.Daha sonra saplarını ayıklayın.Genişçe bir tencerenin tabanına bir sıra çilek koyun, üzerine şeker serpin.Sonra yine bir sıra çilek ve şeker diye malzemeyi bitirene dek bu işlemi tekrarlayın.Bu şekilde hazırladığınız tencereyi 1 ya da 2 gün bekletin, çilekler iyice suyunu bıraksın.Sonra tencereye ocağa koyun, orta ateşte pişirmeye başlayın.Piştikçe reçelin üzeri köpürecektir, o köpükleri büyük bir kaşık yardımıyla alın.Reçelin piştiğini anlamak için bir kaşık reçel alın ve porselen bir tabağa koyun.Tabağı eğdiğinizde eğer reçel hemen akmıyorsa reçeliniz pişmiş demektir.Ocağı kapattıktan sonra yarım limonun suyunu da reçele ilave edin.Reçelinizi cam bir kavanoza koyup serin bir yerde muhafaza edin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

Kurbiş dedi ki...

bu tarifi görür görmez annemi çağırdım tamda çilek reçeli yapacağım evde farklı oluyor diyordu.).)ellerineze sağlık..

TAZE NANE dedi ki...

O kadar çok severimki.
Nasıl mis gibi kokusu vardır.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı