Yeni Yıl

13 Nisan 2009 Pazartesi


















Malzemeler:
1 paket ambalajlı lavaş (12 adet çıkıyor)
bir orta boy kase rende kaşar
1 kg. ıspanak (sadece yapraklarını kullandım)
2 orta boy kuru soğan
tuz, karabiber ve arzu edilirse pul biber

Yapılışı:
Soğanlar ince çintilir, sıvı yağda şeffaflaştırılır, üzerine yıkanmış doğranmış ve iyice suyu süzülmüş ıspanaklar konur.10 dakika kadar ıspanakların sönmesi beklenir.Ilıyınca tuz ve baharatlarla tatlandırılır ve içine bir avucu ayrılmak üzere rende kaşar peyniri ilave edlir.Bu iç her lavaşın bir kenarına konur ve dürüm gibi sarılarak yağlanmış borcama yanyana dizilir.Fırında sadece içindeki kaşar eriyene kadar tutulur ve çıkartılır, kalan bir avuç kadar rende kaşar da üzerlerine serpilir (ben bu aşamada kenarlarının kuruduğunu farkederek fırça ile biraz süt sürdüm) ve tekrar fırında kaşar eriyene kadar tutulur.Sıcak servis yapılır.Ben her dürümü ortadan ikiye kestim, böylece 24 adet oldu.
Afiyet olsun...

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı