Yeni Yıl

20 Eylül 2011 Salı

Bu böreği genç kızken bile evde malzememiz oldukça yapardım. Yine yıllar önce çalıştığım serviste bir akşam çok cüzzi bir para toplayıp ertesi gün için kendilerine birşey yapacağımı ve onun içinde malzeme alacağımı söylemiştim, toplanan sembolik paraya ilave para katıp malzemelerini almıştım ve ertesi sabaha bu böreği yapıp getirmiştim, arkadaşlarım o kadar çok beğenmişlerdi ki ikinci defa ne zaman malzeme parasını toplacaksın diye takılmışlardı.Sizinle paylaşmak bu güne kısmetmiş. buyrun tarifini..



















MALZEMELER:

6 adet yufka

İç malzemesi:
300-400gr. Kıyma
1 adet iri kuru soğan (ince kıyılmış) 
2 yemek k. margarin

Ara sosu:
1 su bard. süt
2 yumurta
125 gr. sana margarin ( 2 y.kaşığı kıyma için ayrılacak)

 

Üzeri için :
Yumurta sarısı, çörek otu


















Hazırlanışı:

Kıyma, soğanla birlikte 2 kaşık margarinde kavrulur tuz ve karabiberle tatlandırılıp soğumaya bırakılır.
 Diğer yanda kalan margarin eritilir. içine 1 tam yumurta ve diğerinin beyazı ilave edilir sütle birlikte iyice çırpılır. Bir adet yufka tezgaha serilir. Üzerine eritilmiş karışımdan sürülür
İkinci yufka serilip aynı işlem yapılır sekiz parçaya kesilir geniş kenarına kıymalı harçtan konup irice sigara böreği gibi sarılır ucu su ile yapıştırılır.
bütün yufkalar bu şekilde tamamlanır ve her sarılan sana böreği yarısına kadar soğuk su konmuş bir tepsiye yan yana dizilir.
Yarım saat kadar suyu çekmesi sağlanır Her rulo avuç içinde hafifce sıkılarak  yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizilir yarım saat bekletilir ve üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilir.
Sıcak fırında nar gibi oluncaya kadar pişirilir sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.

Not: bu börek peynirle de yapılabilir fakat en lezzetlisi kıyma ile olanıdır. 
Dilerseniz kıyma içine kuş üzümü ve dolmalık fıstık ilave edebilirsiniz. 


13 yorum:

Şehnaz dedi ki...

enfes olmuş,enfes..bende daha çok peynirli yapıyordum ama öyle güzel anlatmışsınızki,birde böyle denemk isterim,inşallah..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine Şükran'cım, çok nefis bir börek olmuş besbelli :)
Bu tarz böreklere bayılıyorum,denicem inşAllah..
Sevgilerimle..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık canım ben kıymalısını alayım :)) sevgiler...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik harika gorunuyor borekler...sevgiler..

made in funda dedi ki...

mmm nefis olmuş.eline sağlık.sevgiler.

pelinpembesi dedi ki...

ben de çok yaparım, çok lezzetli olur her seferinde.ellerine sağlık...

sibelyalcincom dedi ki...

Bir zamanlar çok yapardım :))gerçektende çok lezzetli oluyor ellerinize sağlık:)))

Erguvan Vakti dedi ki...

Harika bir börek canım,ellerine sağlık,önceden yapıp dondurucuya koymak da,misafir geldiğinde çok pratik oluyor,sevgiler:)

NzlGl dedi ki...

Bir kere denemiştim bende gerçekten lezzetli oluyor. Sizinde ellerinize sağlık canım, sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Şehnaz cığım, kıymalısını dene bakalım sonucun mükemmeliğini göreceksin.

Zelihacığım, çok teşekkürler sevgiler.

Örgü çantam, güzel yorumların beni her zaman mutlu ediyor.

Dr. nirvana, senin bloğuna bayılıyorum.çok hoş paylaşımların var.

Rozerin in anneciği, teşekkürler.
Defneyle birlikte. çok sağol arkadaşım.

Yapıyorsan lezzetini de biliyorsundur değil mi?

Ev atölyesi, bazı tarifleri zaman zaman bende unutup gidiyorum inanın..
Erguvan vakti, tabikibir tepsiye tek tek sıralayıp buzlukta muhafaza edilebilir.

NzlGI,uğramana çok sevindim. gerçekten sevgiler.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım böreğin çok harika ve değişik yapmayı çok isterim sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

şahane olmuş. benimkiler böyle güzel durmuyor ya :(

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı