Yeni Yıl

9 Ocak 2010 Cumartesi




Malzemeler:
4 sb. un
2 yk yoğurt
Yarım çk. karbonat
Tuz
Su

İç Malzemesi:
300 gr. kıyma
1 adet kuru soğan
1 kahve fincanı su
Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:
Malzemeler karışrılırıp yumuşak bir hamur elde edilir ve 10 dk. dinlendirilir.
Diğer tarafta, kuru soğan çok ince doğranır ve diğer iç malzemelerle karıştılır.Sulu bir karışım elde edilir.
Hamur ince açılır ve bir kapak yardımıyla daire şeklinde kesilir. Yarısına iç malzemeden yayılır ve diğer yarısı bunun üzerine kaparılır.Çatal yardımıyla uçlarının birbirine yapışması sağlanır.
Önceden kızdırılmış bol sıvı yağda her iki yüzü de kızartılır ve kağıt havlu üzerine alınır.Sıcak sıcak servis yapılır. Afiyet olsun...

Püf Noktası: Hamurun kenarları iç malzemenin akmaması için sıkıca yapıştırılmalıdır. Bunun için hamur, iç malzemesi konduktan ve ikiye katlandıktan sonra ruletle kesilirse daha iyi yapışması sağlanmış olur.
Hamur açılırken yapışmaması için hafifçe unlanabilir fakat  fazla unlu olması, böreklerin pişerken yağ çekmesine neden olacağından, kızgın yağa bırakılmadan önce unun  fazlası alınlalıdır.



6 yorum:

LEZZETİN ASLI dedi ki...

en sevdiğim hamurişlerinden biridir.ellerinize sağlık:)))

lezzettabağı dedi ki...

Sağol Aslı cığım, biz de çok seviyoruz ama yinede kızartma olduğu için çok sık yapmamaya çalışıyorum.. teşekkürler, sevgiler

balböcükleri dedi ki...

aman yarebbim hayallerimdeki bööööörek çiğ böööööörek:)ya bayılıyorum ben buna yanında bol köpüklü ayran aldım ben tarifi şikerim.millete ben buldum bu böreği şükranınki kötü oluyo diicem:))ellerine sağlık muck

lezzettabağı dedi ki...

Canın sağolsun serpilciğim, gerçekten çok lezzetli bir börekoluyor, bnece herkes çok kolay yapabilir... Kocaman sevgiler..

Gönül dedi ki...

şükran ablacımmmmmmmmmmm senmisin:)))) canımsınnn msj okudum şaşırdım :)) neyse heyecan yaptım sanırım özledim seni valla....ellerine sağlık böreğinde enfes görünüyor...kocaman öpüyorum sevgilerimle

lezzettabağı dedi ki...

Canım gönülcüğüm seni buralarda görmek ne güzel..En kısa zamanda görüşmek dileğiyle öpüyorummmm..

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı