Yeni Yıl

3 Ekim 2008 Cuma

Sevgili blogseverler, sayfamızda yaşanan sorunun giderilmesinden sonra yeniden yazılarımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Ramazanın üçüncü hafta sonu da akrabalar yemekte bizdelerdi. Tabi bende üç dört gün önceden hazırlıklara başladım. Mönüde hem güzel, hem sağlıklı yiyeceklere yer verdimse de yine de abarttığım söylendi..







İşte mönümüz:


İftarlıklar
Domates Çorbası
Tepsi mantısı
Fırında Brokolili patates
zeytinyağlı taze barbunya+ pirinç pilavı
Yeşil salata
Acılı ezme
İnce kek dilimi üzerinde Vişneli ve yaban mersinli sorbe
dondurma + baklava

Fırında brokolili patates



















Malzemeler:


Patates
Brokoli
Hindi füme et
1/2 su bard. süt ve süt kreması
tuz, karabiber sıvı yağ

Yapılışı:

Patatesleri soyup halka halka dilimleyelim ve hafif yumuşayana kadar haşlayalım. Brokoliyi çiçek çiçek ayırıp az haşlayalım ve buzlu suya çıkartalım.(rengini korusun diye) Füme hindi etini şeritler halinde doğrayalım. Servis yapacağımız (fırına dayanıklı) cam bir tepsiyi hafif yağlayalım . Patatesleri balık sırtı dizelim aralarına brokolileri ve füme et şeritlerini yerleştirelim. Tuzunu baharatını, toplam bir su bardağı süt ve süt kremasını çok az da sıvı yağı üzerlerine gezdirelim. Fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim ve sıcak servis yapalım.


Vişneli, yaban mersinli sorbe


Yemek dergilerinin birinde bu tarif yaban mersinli olarak verilmişti. Ben bunu vişnelide yapabileceğimi düşünerek derin dondurucuda olan dondurulmuş vişne ve bir kase de yemek üzere aldığım kurutulmuş yaban mersinini ilave ederek yaptım. Ben sorbeyi tek başına değilde yanında birşeyle servis etmeyi düşünürken aklıma içine hindistan cevizi katılarak kaynatılmış sütle ıslatılan bir kek tarifi geldi ve klasik ince bir kek yapıp karalere dilimledim ve sütle ıslattım . Biraz bekleterek sütü çekmesini sağladım ve servis yaparken her kek dilimi üzerine dondurma kaşığı ile sorbeden ve misafirlerin getirdiği dondurma ilavesiyle ikram ettim. Sonuç çok güzeldi.

Malzemeler:

l yemek tabağı dondurulmuş vişne
l kase kuru yaban mersini
l su bard. pudra şekeri
2 yemek kaşığı mısır nişastası
l limomun rende kabuğu ve suyu

Kek:
3 iri yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
l paket kabartma tozu

Üzeri için:
l su bard. süt ve 3 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi

Sorbenin Yapılışı:

Bütün malzemeleri rondodan geçirip bir kase ye dolduruyoruz ve buzluğa koyuyoruz . Ara sıra çıkartıp karıştırıyoruz ve yeniden buzlukta bekletiyoruz. Servis yapmadan 10-15 dakika önce çıkartmanız yeterli oluyor. Ara sıra karıştırarak ne tam donmuş oluyor , ne de çok eriyik halde, ikisinin arası bir sertlikte oluyor.

1 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Merhabalar, arızanın düzelmesine sevindim. Seni sobelemiştim, 25 eylüldeki bölümüme bakarsan görürsün. Sana yorum bıraktığımdada yazdım. Belki görmemişsindir. Sevgilerimle.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı