Yeni Yıl

16 Eylül 2015 Çarşamba




 ''Tempura Japonlara ait harika ve çok hafif bir kızartma tekniği. Hamur içinde deniz mahsulleri ve sebzelerin kızartılması tekniği olan tempura inanılmaz lezzetli ve çok güzel görüntüye sahip sonuçlara olanak tanıyor.'' diyor  Arman Kırım..( İşletme İktisadı profesörü, iş kitapları yazarı, 'business' ve 'gastronomi' konularında gazete yazarı ve yemek kitapları yazarıdır.)


Buradaki yazısını diğer yazıları gibi çok beğenerek okumuştum ve tempurayı çok seven biri olarakta arşivime kaydetmiştim. Ben balık sezonu açılır açılmaz tazeliğinden hiç kuşku duymadığım Akya balığından yaptım. 
Tempura aslında en güzel jumbo karides ve kabak havuç gibi sebzelerden yapılsada jumbo karidesin  inanılmaz pahalı olmasından dolayı balıkla yapmayı tercih ettim. Balıkçıya tarif edip parmak kalınlığında olacak şekilde balıkları dilimlettim..Arman bey in yazısında olduğu gibi aynı tekniği uyguladım..Sonuç mu? fotoğrafta görüldüğü üzre çıtır kabuklu ve içi çok yumuşak bir balık eti...



0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı