Yeni Yıl

15 Eylül 2015 Salı


Menemenlik Sosları  yine mevsiminde almayı tercih ettiğim yerli domates ve biberden  yapıyorum. Özellikle kışın hem kahvaltılık hemde kolay yemek alternatifi  arayanlar için bence yapılacaklar arasında.. Zamanı da geçmek üzere..  






Fırında hazırladığım karnıyarıklık patlıcanlar hem çok hafif oluyor hemde mevsiminde aldığımız sebze olması nedeniyle içimiz rahat tüketiyoruz..

Nasıl hazırladım:

Patlıcanları karnıyarıklık alacalı soyun (ben saplarını pakatleyeceğim  için kopartıyorum). sadece patlıcanları çeşme altında ıslatıp bir kapta üzerlerinebol miktarda tuz serpip beklettim. sonra yine tuzunu yıkayıp hemen kuruıladım ve fırın tepsime dizdim. Üzerine fırça ile çok az sıvı yağ sürdüm, alt üst edip her tarafının yağlanmasını sağladım bu yeterli oluyor zaten. Fırınımı 200 dereceye getirip  üst ızgarasında  yine alt üst yaparak fotoğrafta da görüldüğü şekilde iyice kızarmalarını sağladım soğuyunca birer yemeklik kadar kaliteli naylon torbalara paketledim..



0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı