Yeni Yıl

2 Aralık 2013 Pazartesi

Geçen hafta sonu çoktandır isteyip de bir türlü gidemediğimiz Konya'ya gittik. Hızlı trenle güzel bir yolculuk sonrası gezimize öncelikle Hz. Mevlana türbesi ziyareti ile başladık. Ne yazıkki onarım ve tadilat dolayısıyle çok izdiham vardı doğru dürüst çoğu bölümünü gezemedik.

Bir çok yeri göremedik. Kapıda verilen galoşların rastgele yerlerde işi bitince atılmış olması hiç hoş bir görüntü değildi..Çok yoğun bir turist ziyareti olan bu güzel yerde bu kadar ilkel bir tadilat ve onarım şekli görmedim ve çok üzüldüm. Girişi iki yanı muşamba ile kapatılmış daracık bir koridordan sağlamışlar. Yüzlerce kişinin itiş kakış ve tabi her zaman görmeye alışık olduğumuz açıkgöz geçinen insanların kural dışı sırayı bozarak aralardan geçmeye çalışması oraya turist olarak gelenleri bile yer yer çileden çıkarttı.

Çıkışta Konya'ya özgü hediyelik eşyaların satıldığı dükkanlar vardı.  Bu bölgedeki dükkanlar ve evler bana Ankara'daki Hamamönünü anımsattı.

Gördüğünüz gibi Alaaddin tepesi de restorasyon için kapatılmış. Tepedeki çay bahçelerinin kapalı bölümü olmadığı için soğuk havada ne yazık ki oturamadık.

Öğlen yemeğimizi yıllardır Konya da ün yapmış Hacı Şükrü 'de yedik.Tandır muhteşemdi, et lokum gibi pişmişti yanında ayran ve kuru soğanla lezzeti dengelenmişti.

Meram da ve şehir içinde iki yerleri var bildiğim kadarıyla.Yadırgadığım şey salaşlıktan çok bir restoranın günümüzden çok geride kalmış  lavabo tuvalet gibi  olmazsa olmaz bölümlerinin hala çok ilkel oluşu ..Lezzetleri yanında daha modern ve sağlıklı bir  mekana çevirmek onlara artı puan kazandırır.

Hava biraz soğuktu yorgunluğumuzu atacak sıcak çay içecek bir yer ararken sevgili Ahmet'in bloğundan yanıma not aldığım ve iyi ki de gittiğimiz Somatçı' dan bahsedeceğim..

Bir çok ünlü buradaki lezzetleri tatmış ve fotoğraf çektirmiş.

Eğer giderseniz mutlaka uğrayın ve özel hazırlanmış nefis bir tada sahip gül şerbetinden ,

ve nefis badem helvasından tadın.

Sadece helva mı hayır, cevizli incir tatlısı ve pekmezli ayva tatlısı doyumsuz bir lezzete sahip..

Her bölüm farklı dekora sahip.

Bizim içimizi ikram ettikleri güzel çayları kadar sahibi Ulaş Tekerkaya'nın ( Emir-i Çeşnigir)eski yaşamdan lezzetleri  koruma çabaları ve tüm ekibin güler yüzü daha da ısıttı. Yorgunluğun ve soğuğun da etkisiyle nasıl bir mayıştık anlatamam ta ki Ankara'ya hızlı tren dönüşüne yakın bir saate kadar orada vakit geçirdik.. Ayrılmadan satışını yaptıkları organik ürünlerden ve o güzel gül şerbetinden de almayı ihmal etmedik. Birde yine çok lezzetli tarhanaları farklı boyutlarda doğranıp kurutulmuş sebzeleri var.  Konya 'ya yolunuz düşerse bu adrese mutlaka uğrayın ve ne kadar doğru bir karar verdiğinizi görün..

Not:
Aldığım özel tarhanasını kendi usulünde pişirip sizlerle ayrıca paylaşacağım..organik kurutulmuş sebzeleri de yine ayrıca burada beğeninize sunacağım.

Web adresi: http://www.somatci.com/FihiMaFih/

Adres: Akçeşme Mah. Mengüç sok. No 36 Konya
Tel. 03323516696

Akşam dönüşümüzü çok geç saatlere bırakmadık. Konyanın soğuğundan sonra hızlı trenin de gereğinden fazla sıcak olması bizim vücut dengemizi bozdu. Konya' ya havalar soğumadan gidip doyasıya gezmek bence daha akıllıca olur. Çok gezemesekte yine de farklı bir gün geçirmiş olduk.