Yeni Yıl

21 Haziran 2011 Salı

Merhabalar, yeşil salata üzerinde yanyatmış bu lezzetli köfteler pırasalı.. Genelde bizde klasik zeytinyağlı pırasa yemeği yapılır ama bazen de farklılık olsun diye ya köftesi veya pırasalar kalınsa dolması yapılır.. Tarifi yazmadan burada önemle belirtmek istediğim,  köftelere ait fotoğrafın net ten, malzeme fotoğafının bana ait olduğu. Yaptığım köftelerin çok güzel ve net çekilmiş fotoğrafları benim aceleciliğim yüzünden yanlışlıkla silinince bende bunu belirterek emekle hazırladığım  tarifimi ısrarla yazmak istedim. 


Malzemeler:
250gr. kıyma
1 Yumurta
1 Orta boy kase ince kıyılmış pırasa
1 Adet kuru soğan
1 çay kaşığı karbonat
Tuz, karabiber,
Kıyılmış maydonoz,

2 Yumurta,

   Galeta unu



Hazırlanışı:
1- Pırasalar ve soğan çok az yağda yumuşayana kadar kavrulur, soğumaya bırakılır.
2- Malzemeler köfte kıvamında yoğrulur.
3- Gerekirse bir iki kaşık galeta eklenebilir.
4- Diğer tarafta ayrılan 1 yumurta yayvan bir tabakta iyice çırpılır, başka bir tabağa galeta unu konur
 5- Malzeme yarım saatliğine dolapta bekletilir.
6- Yassı köfteler hazırlanır, önce yumurtaya sonra galeta ununa bulanır ve çok az yağ gezdirilmiş tavada her  tarafı kızartılır.
7- Limon soslu yeşil salata ile servis yapılır.
   Afiyet olsun.

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım elimi uzatıp tabağı alasım
geldi ellerine sağlık harika öpüyo
rum.

Unknown dedi ki...

Nefis bir tarif olmus ellerine sagli kcanim, denemek için not ediyorum

yemekbiraşk dedi ki...

ELİNE SAĞLIK RESİM BENCE ÇOK GÜZEL.. PIRASA KÖFTESİNİ, BENDE YAPMIŞTIM GÜZEL OLUYOR GERÇEKTEN..
SEVGİLER..

Gülcan dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık tabağı alıp kaçıyorum sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bence fotoğraf yine de güzel Lezzetini gösteriyor:) Ellerine sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

Beni hiç yalnız bırakmayan güzel arkadaşlarım, samimi yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

çok iştah açıcı ellerine sağlık arkadaşım nefis bir şey olsa gerek
sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

gerçekten tadını merak ettiğim bir köfte çeşidi bu inş. bende birgün yapacağım :))
Resim Silindi diye üzülme nasılsa sen gene yaparsın ve o zaman kendi resmini koyarsın eminim seninki daha lezzetli olmuştur :)
Sevgilerimle

Banuca dedi ki...

Kitap dostu görünce ziyarete geldim... Ah bu yemekler, pastalar, börekler yok mu, seyrederek doymaya çalışıyorum:) Tarifleri kaydediyorum ama mutfak işlerinde maalesef biraz üşengecim :( Ama hazır olursa yemeye her daim hazırım :))

Adsız dedi ki...

aaa ilk gördüm, kesin denicem.

zeymurancafe dedi ki...

köfteler harika gorunuyor,ellerıne sağlık canım

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ne güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Pırasanın köftesini yapmak çok güzel fikir :)
Normalde çok tüketmiyoruz ancak bu şekilde hepimizin afiyetle tüketeceğinden hiç şüphem yok.:)
Görüntüsü de on numara canım :)
Ellerine sağlık,harika gözüküyor..
Mutlu akşamlar diliyorum..

lezzettabağı dedi ki...

Cafe Portakal ziyaretin beni çok mutlu etti.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Banuca bloğuna çok tyorum bırakamasamdsa sıklıkla uğramak hoşuma gidiyor. çok hoş şeyler paylaşıyorsun..

Sevgili Zeymuran, değerli yorumun için çok sağol sevgiler.

Sevgili nalan denemeni öneririm. sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Bülbülün yeri ziyeretin beni çok mutlu etti teşekkürlergöçrüşmek üzere sevgiler.

Sevgili Zeliha, gerçektende çocuklara falan kolaylıkla yedirilebilecek bir tarif. ayrıca pırasa lifli besinler içinde en faydalısı.. sevgiyle kal.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım kışın ben de yapmıştım b köftelerden harika oluyor sevgilerimle...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Tadını merak ettiğim bir lezzet.Nefis görünüyor ellerine sağlık canım.Sevgiler...

sibelyalcincom dedi ki...

Bende yapıyorum ama salata üzerinde servisi hiç denememiştim çok şık olmuş:)))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bir pırasever olarak eminim pek leziz olmuştur.Ellerine sağlık canım

nesrin dedi ki...

Cok saglikli bir o kadar da lezzetli olmali. Ellerine saglik Sükran abla. Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Köfteler çok değişik geldi bana deniyeceğim,ellerine sağlık,sevgiler

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı