Yeni Yıl

27 Ocak 2011 Perşembe

Merhabalar sevgili arkadaşlar!
Can'la birlikte hayatımızın koşuşturması daha bir arttı. Bebek bakımı, annesinin sütü, beslenmesi derken günler çabucak geçiyor. Geçmesi bir yana iznim bitince nasıl ayrılacağım bu tatlı bebekten bilemiyorum.
Şimdilik en iyisi işin bu yanını düşünmeden torunumla birlikte olmanın keyfini çıkartayım değil mi.

Yemek tarifleri birikti ama şu sıralar daha çok kızımın düzenli ve dikkatli beslenmesi için  doktorumuzun önerileri doğrultusunda yemek hazırlıyorum.










Oğluşumuzu ziyarete gelenlere bebek kurabiyesini  Derya teyzesi hazırladı, ayrıca keçe kapı süsünü de yine  çok önceden Ankara'dayken hazırlamıştı. Bende  lohusa şerbeti hazırladım .lohusa şerbetini daha önce bir kaç defa tatmıştım. Tadını bazılarında çok keskin bazılarında bana göre yetersiz bulmuştum ama sonuçta içine konan malzemeler aşağı yukarı aynıydı ..
İnternette de araştırmalarım sonucunda, hem tadacak olanların damak zevkini düşünerek hem de çok fazla aroması fazla baharatlara kaçmadan şerbeti hazırladım. Ben ılık ikram etmeyi uygun buldum aslında nasıl ikram edilir açıkçası çokta bilemiyorum. Çünkü sadece lohusalıkta yapılan ve ikram edilen bir içecek sonuçta. Bana göre yaz sıcağında soğuk, kışın ise sıcak veya ılık içilebilir.

Tarifimizdeki ölçüler  6 litrelik bir tencere için.

Malzemeler:
6 lt. su
1 kalıp lohusa şerbeti
2 kase şeker
Karanfil
Çubuk tarçın 
1 limon kabuğu rendesi

Yapılışı
Tüm malzemeler 15 dakika kadar  kaynatılır.  İnce bir tülbentten süzlür ve arzuya göre sıcak veya soğuk servis edilir.
 

kapı süsü


Resimleri büyütmek için üzerlerine tıklamanız yeterli

17 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

şerbetler kurabiyeler offff.herşey harika olmuş arkadaşım.ALLAH ım nazarlardan korusun bebişi.sevgiler.

Özgen dedi ki...

Allah bağışlasın bebeğinizi Allah analı babalı büyütsün.Bizim orada bu şerbetin üstüne ikram ederken bol fındık veye badem kırığı konur harika olur.Tavsiye ediyorum sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben de sizin biraktiginiz degerli yorumlar icin cok tesekkur ederim. Can bebege de tekrar tum sevenleriyle saglik, sihhat, mutluluk diliyorum. Lohusa serbetinizin da rengi cok hos olmus. Ellerinize saglik.
Sevgiler
Gulden

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şükrancım, sen kaç yaşında torun sahibi oldun Allahaşkına? Hayır torun sahibi oldun, ne çalışması? Ne iş yapıyorsun halen? Senin yerine koydum kendimi de kaderime kızdım be arkadaşım..Emekli ol da bebişi sev artık yahu, kızının yanında kal be arkadaşım..Benimki üfürükten sitem tabii..Elbette ki sen en doğrusunu bilirsin de..Ne bileyim işte..Anlamışsındır sen beni..Analı babalı büyüsün, şerbetiyle kurabiyesiyle..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Şükrancığım analı babalı sağlıkla büyüsün lohusa şerbetinin rengine bayıldım ellerine sağlık sevgiler.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

tüm yaşamı da sağlıklı ikramları kadar tatlı ,adı gibi can olsun.
sevgiler

NzlGl dedi ki...

Ne kadar çok severim lohusa şerbetini...
elinize sağlık sevgili Şükran hanım

sarkaç dedi ki...

Ay ne tatlı maşallah, Allah nazardan saklasın. Ayrılmak çok olacak.
Ellerine sağlık, ben lohusa şerbetini hep soğuk sevmişimdir ama genelde sıcak içiliyor. Annesi içsin bol bol, Can bebeğe süt olsun.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Sevda, Özgen, güzel dilekleriniz için çok teşekkürler canım. İnşallah allah herkese nasip etsin bunu.

Her güne bir güzellik , adınız gibi ne güzel dileklerde bulunmuşsunuz yüreğinize sağlık.

lezzetli somunlar güzel bir soru; aslında emekli yaşımı çoktan (52 yaşındayım)geçtim ama 1 yıl daha çalışmam gerekiyor. Galiba işe başladığımda büyük konuşmuşum. şu an 31 yıllık bankacıyım ve bir yılın sonunda ikinci bir emeklilik daha hakedeceğim .İş hayatınızda bir süreden sonra kendinizi değil çocuklarınızın geleceği için çalışmaya başlıyorsunuz. ayrıca işimi de çok seviyorum Güzel dileklerin için çok sağol..

lezzettabağı dedi ki...

Mis kokulu lezzetler yorumun için çok sağol tatlım rengi gerçekten harika bence de. tadanlar da berraklığını ve tadını çok beğendi.

Örgü çantam ne güzel bir dilek bu böyle, yüreğine sağlık..

lezzettabağı dedi ki...

sevgili NziGi, Uğramana çok seviniyorum her seferinde sevgiyle kal.

Sevgili sarkaç değerli yorumların içim çok teşekkürler. sevgiler canım.

öykü dedi ki...

Bebiş e maşalllah Allah analı babalı buyutsun

Damak Tadı dedi ki...

Allah analı-babalı sağlık büyütsün..Tebrikler!!

Belki inanmayacaksınız ama ben hiç lohusa şerbeti içmedim..))


Kocaman sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Lohusa şerbeti anneye de bebeğe de yarasın bol süt olsun. Ellerinize sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Allah anali babali büyütsün maşallah herseyi çok Guzel. Hep de böyle gitsin bende 46 günlük bir anne olarak bir an 46 gün onceye dondüm

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Allah analı-babalı büyütsün.Ben lohusa şerbetini çok severim.Şimdi olsa içerdim.Sevgiler.Aida

Vijdan dedi ki...

Maşallah allah nazardan saklasın...
Annesi babsı ve tüm sevdikleriyle güzel bir ömür geçirsin can bebek..Hep mutlu olsun inşallah...

Ah inşallah bizde bu günleri görürüz nasıl güzelll...

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı