Yeni Yıl

6 Aralık 2010 Pazartesi

Yine arşivden bir tarifim var..
Milföy tatlısı sever misiniz? Ben çok severim. Bu hamura en çok yakışan tatlıdır bence . Onu çıtır çıtır ısırırken kendimden geçerim hatta birşey itiraf edeyim çok paylaşımcı olmama rağmen, oyuncaklarını paylaşmak istemeyen çocuklar gibi başkasıyla paylaşmak istemem. Sakın evde yapamam diye korkmayın. Benim yaptığım yöntemle deneyin sonuçtan çok memnun kalacaksınız. Veee harika çıtırlıkta milföy pastalarınız olacak..Yılbaşına bunu denemeye ne dersiniz.

(Tarif Home TV de her zaman seyretmeye doyamadığım Jacques Torres  'e http://www.mrchocolate.com/)
ait..

Malzemeler:
8 adet milföy hamuru 

Pudra şekeri

Ara kreması için:


3 su bard.süt

2 yemek kaşığı tepeleme un

2 yemek kaşığı tepeleme nişaşta

4/3 su bard. şeker

1 kibrit kutusu büyüklüğünde tereyağ

1 paket vanilya

1 paket kaymak tadında krem şanti ( kremaya çok lezzet katıyor)


Muhallebinin hazırlanışı:

Süt, un, nişasta birlikte pişirilir indirmeye yakın içine şeker ve vanilya ilave edilip bir kaç dakika daha ateşte tutulur,  ocaktan alınarak 3 dakika mikserle çırpılır. tereyağ ve kaymak tadında krem şanti eklenip tekrar üç dakika çırpılır./(Örijinalinde ustası, normal krema şanti kullanılıyor ama bizim böylesi daha çok hoşumuza gidiyor. dilerseniz siz bunu daha da zenginleştirebilirsiniz)

Hazırlanışı:
Milföy hamurlar oda ısısında yumuşatılır merdaneyle çok az açılır.
Fırın tepsisinin tabanına pişirme kağıdı serilir, milföy hamurlarının üzeri çatalla delinir.
Sırasıyla milföy hamurlarının yarısı,( dört adet) pişirme kağıdı, milföy hamurunun kalan yarısı, pişirme kağıdı .
Bunların üzerine de şekilsiz kabarmalarını önlemek amacıyla baskı yapacak şekilde bir tepsi oturtulur
Sıcak fırında iyice pişirilir. Üst tepsi kaldırılıp pişip pişmediği kontrol edilir. Fırından alınıp soğuması beklenir
Her bir milföy ikiye kesilip  16 adet dikdörtgen elde edilir.bunlarda iki kata ayrılır
Her milföyün arasına ılık kremadan konur.( üç kat milföyün aralarına krema şeklinde hazırlanır.Fotoğrafta görüldüğü gibi )
Bolca pudra şekeri serpip servis yapılır..
Afiyet olsun.

Not:
Tepside Milföy hamurları pişirme kağıtları arasında kalacak şekilde olmalı..
Pastalarınızı servis yaparken keskin bir bıçakla dilimlerseniz düzgün parçalar elde edersiniz.
Dolapta 3-4 gün rahatlıkla saklayabilirsiniz.

39 yorum:

Unknown dedi ki...

Süper olmuş canım ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bayılırım bu tam aradığım tarif. Ellerine sağlık canım. Annene acil şifalar diliyorum.

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar ellerine sağ
lık pastanede satılanlar gibi olmuş
öpüyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Home Tv-Jacques Torres!
Milföy ve kremanın,damakları coşturduğu an..
Ellerinize sağlık ablacığım,çok leziz görünüyor.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kalın.

Sevil Şahin dedi ki...

şükrancım ellerine sağlık nefis olmuş
afiyet bal olsun
sevgiler

mine dedi ki...

dayanamam ben bu böreğe ellerine sağlık

evatolyesi dedi ki...

Milföyü tuzludan çok tatlı lezzetlerde daha çok seviyorum ellerine sağlık görüntü süper
Sevgiler:)

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor ,benimde bayıldığım bir pasta ,çocukken pastaneden alırdı sevgili annem

umutluhayat dedi ki...

şükrancım ellerine sağlık çok kışkırtıcı görünüyor.

kalpkurabiye dedi ki...

emeklerine sağlık ablacım nefis görünüyor milföy pstacık:)

sevimin sayfasi dedi ki...

süper bir tarif bu... hemen not aldim, mutlaka deneyecegim
ellerine saglik canim

Nehir Butik Pasta dedi ki...

en sevdiğim pastadır bende aynı yöntemle denemiştim çok lezzetli oluyor
ellerine sağlık

kitchenart-ist dedi ki...

Çok severim milföy pastasını.Hele arasında çilek yada muz varsa.Elinize sağlık çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nefis bir tat daha önce yemiştim ama denememiştim ellerine sağlık Şükrancığım sevgiler...

Gülcan dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.SEVGİLER.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım .
Anneciğiniz nasıl oldu merak ettim. inş. çok daha iyidir.sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel ve de pratik
ellerine sağlık canım denenecekler listeme aldım

lezzettabağı dedi ki...

HEPİNİZE AYRI AYRI TEŞİEKKÜR EDERİM..
SİZİ PASTA CANAVARLARII SİZİİİİ...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tüm gençliğim bununla ve profitörölle yanyana geçti :)
ellerine sağlık canım...

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuşşş elinize sağlık:)

Tümay Öztürk dedi ki...

merhaba. Sayfama bıraktığınız güzel yorumlar için çok teşekkür ederim. Bu milföy pastasını ben de çok severim. Ellerinize sağlık. Sevgiler:)

Narince dedi ki...

Neis tadını düşündüm de aklım döndü. Ellerinize sağlık.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sükrancim portakalli irmik tatlisi icin sordugun soru icin söyle diyebilirim...
Ilkönce kesecegin dilimlere bagli...
Ben30x16 lik bir kaba yaptim...Sen bu ölcüde bir kap kullanirsan kücük kesersen 20 parcaya biraz büyükce kesersen 12 parcayada bölebilirsin...
Ben yildizlar seklinde kestigim icin tabiki dogal olarak biraz fire verdi...Ozamanda iki ölcü yapmani tavsiye ederim..Sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Yıllar önce oturduğum eve yakın bir pastane çok güzel milföy pastası yapardı. Neredeyse her gün alır yerdim... Pastanız harika olmuş, üstelik de pratik bir tarifle. Ellerinize sağlık olsun.

lezzettabağı dedi ki...

YORUM YAZAN HER ARKADAŞIMA AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDERİM, ÇOK NAZİKSİNİZ. SEVGİLER.

SERAP VERDİĞİN BİLGİ İÇİN ÇOK SAĞOL CANIMCIĞIM.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhablar canim, pastan harika olmus, ellerine saglik. Annenede acil sifalar diliyorum, saglik ve sihhatler.Allahim yar ve ardimcisi olsun.
Ziyaretin icin cok tesekkürler, sevgiler...

keskinli dedi ki...

süper bir tarif olmus canim ellerine saglik en kisa zamanda denemeliyim ellerine saglik sevgiler...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Böylesine içten karşılamanız çok zarif ,,teşekkür ederim...evet yemek bildiğim bir iş Almanya da bir okulun yemekhane sorumlusuydum ayrıca bulunduğumuz bölgede Alman ve Türk yemeklerini organize eden ve sergileyen bir derneğin de üyesiydim..of doğumluyum fakat 1 yıl önce büyüdüğüm şehire geldim İstanbuldayım , bir arkadaşımla beraber cafe tarzı bir yer açmak niyetindeyiz...fakat çocuklarımın okul ve dershane durumları çok yoğun olduğundan 1,2 yıl önceliği onlara tanıdım hemen çalışmaya başlamadım...şimdilik siparişleri evden karşılıyoruz..sevgiler..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bayılırım ben de! ikiye bölerim hatta, öyle olunca zaptetmek de kolay oluyor:)Torres 'e gelince ağzım açık izlerim şeker ile oynaması çikolatayı şekillendirmesi - tam bir sanatçı! keyifli afiyetli günler dilerim!

elif ada dedi ki...

Merhaba,
Kızımın sitesine bıraktığınız o güzel yorum için sizi ziyarete geldim. Öyle içten yazmışsınız ki teşekkür etmek istedim. Bu arada sizin sayfanızda çok güzelmiş. Hele de bu son milföylü tatlı. Elleriniz dert görmesin. Biz de sizi aldık takibe

Işıl dedi ki...

BLOGUMA HOS GELDIN HER ZAMAN BEKLERIM

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şükrancım, nloğuma hoşgeldin, sefa getirdin. Maaşallah senin bloğunun da benimkinden aşağı kalır yanı hiç yok. Yine de sağol. Ben de hemen takibe aldım, görüşmek üzere. Sevgiler..

Begonvilli Ev dedi ki...

Harika görünüyor, deneyeceğim.

Ferkay dedi ki...

Ziyaretine teşekkür ederim canım. Pastayı bende çok severek yapıyorum.
Yapmasıda yemesi de çok zevkli.
Ellerine sağlık
Sevgiler..

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Merhaba harika olmuş Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Ben bayilirim milföy tatlisina, bundan 30 yil önce Istanbul`da haftanin en az 3 günü okul dönüsünde mutlaka sokagimizin kösesindeki pastaneden alir, yiye yiye eve giderdim, bak simdi o günler gecti gözümün önünden... Simdiye kadar hic kendim denemedim, ama artik bu yayinin sayesinde deneneceklerim arasinda yerini aldi... Ellerine saglik canim benim... Sevgilerimle,

Saliha dedi ki...

nefisss..çok severım hemen not aldım kesın yapılacaklar arasında..ellerıne saglık...

lezzettabağı dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim güzel arkadaşlarım benim için inanın çok değerlisiniz.. sevgiler..

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı