Yeni Yıl

27 Aralık 2010 Pazartesi

Çikolatalı sufleyi ailece çok seviyoruz hatta çikolatalı herşeyi çok seviyoruz desem daha yerinde olacak Bazen  Derya'cığım  mutfağa gidip  o anda canı ne isterse yapar hem biz tadarız hem kendisi, eğer evde gerekli malzeme yoksa ne yapar eder babasını tavlar ve markete gönderir o da sağolsun hiç kırmaz alıp gelir. İşte bu çikolatalı sufle de kızımın eseri nasıl olmuş? Bence çok güzel oldu hatta benden daha iyi yaptığını samimiyetle söyleyebilirim.. Tarif Sevgili Burcu' ya ait http://pastaci.blogspot.com/2006/03/ikolatali-sufle.html tarifi birebir uyguladık, biz yerken sadece pudra şekeri serpmekle yetindik.  Burcu'ya çok teşekkür ederiz.

Gerekli Malzemeler ;


( 4 kişilik )   bu ölçülerle küçük kalıplarda 8 adet çıktı

30 gr tereyağı (2 yemek kaşığı)

2 çorba kaşığı un

250 ml süt ( 1 su bardağı +1/4 su bardağı)

200 gr kakao oranı yüksek bitter çikolata

4 yumurta sarısı (çırpılmış)

1 yumurta beyazı

Fırınımızı 210 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.



Yapılışı:

Sufle kalıplarımızın içerisini eritilmiş tereyağı ile yağlayalım ve azar azar şeker ekleyerek her tarafını bulayalım.
Tereyağımızı bir küçük tencereye koyup eritelim. Eridikten sonra üzerine unumuzu ilave edelim ve devamlı tahta kaşık ile karıştıralım. Rengi ballaşınca ve baloncuklar çıkınca üzerine sütümüzü ilave edelim. Ara sıra karıştırarak sütümüzü kaynatalım. Kaynadıktan sonra sütümüzü ocaktan alıp içerisine çikolatalarımızı ilave edelim ve devamlı karıştırarak çikolataların iyice erimesini sağlayalım. Daha sonra üzerine çırpılmış yumurta sarılarını ilave edip hepsini iyice yedirelim.Bu arada yumurta akını mikser ile köpürene kadar çırpalım. Köpüğü ve diğer çikolatalı karışımı birleştirip kaşıkla şöyle bir karıştıralım.

Sufle kalıplarımıza karışımımızı paylaştıralım. Önceden 210 derecede ısıttığımız fırınımızda suflelerimizi 15 dakika pişirelim.
Fırından çıkarınca hemen servis yapalım. Üzerine sıvı krema veya pudra şekeri serpiştirerek süsleyebiliriz.

30 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Muhteşem görünüyor sevgili Şükra,ellerine sağlık..Sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

taze taze rastladığım bu posta hemen yorum yapayım istedim.. Sevgili Derya Kardşimizin ellerine sağlık akşamınızı çok güzel renklendirmiş:)
afiyet bal şeker olsun:))

Fatoş Öztürk dedi ki...

Kızının hazırladığı birşeyi yemek çok güzel oluyor değil mi?Deryanın ellerine sağlık.Sevgiler...

Gülcan dedi ki...

çikolataya bende dayanamam hatta bir aralar eşim kahvaltıya alınan çikolatayı saklıyordu benden kaşık kaşık yiyorum diye.ona kalmıyormuş ne komik demi benden kaçar mı hiç bulunca hop midede. paşamda bana benzemiş oda yemek keşığı ile dalıyor kutuya sevgiler.

Unknown dedi ki...

Hımmm,nefis bir lezzet.
Ellerine sağlık sevgili kızınızın,
Sizlerede afiyet olsun.
Ekliyorum listeme tarifi.

sevgilerimle...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Şükrancığım senin ve Derya nı ellerine sağlık hiç denemediğim bir lezzet afiyet bal şeker olsun sevgiler.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Nefis, ellerinize sağlık...kesinlikle deneyeceğim...

mutfagabuyrun dedi ki...

sufle harika görünüyor.yapanaın ellerine sağlık.sevgiler.

İki Deli Kadın(Pınar) dedi ki...

Hmmmm yumi yumi nefissss

Betül İnce dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuşlar bende ne zamandır deneyeceğim bu tarifi:((( deryanın ellerine sağlık
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Harika kabarmış Şükran'cım. Kızının ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor.

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok güzel kabarmış ;) elinize sağlık

Rozerin'in Annesi dedi ki...

Sufle harika gorunuyor..ellerine saglik..sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şükrancım, nefis görünüyor, ellerine sağlık canım..

Saliha dedi ki...

sevgili şükran güzel,iç açıcı ve moral verici yorumun tavsıyen için çok teşekkürler:)geçecek inş.:) nefis ve iç açıcı bloguna zıyaretımı aksatıyorum bazen benı mazur gör...
sufle nefis...bende blogumdakı tarıfımle sık sık yapıyorum bı kac aydır yapmamıstım hatırlattıgın ıyı oldu,deryanın ellerıne saglık tadıda görüntü gibi güzeldir eminim ki...
sevgılerımle..

Narince dedi ki...

Teşekkürler Şükran Hanım. Muhammarayı umarım beğeneceksiniz, kulaklarım çınlar belki akşama:))

Sufleniz de bir kabarmış ki ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

çok nefis görünüyor , bana bakma gel beni ye diyor resmen :) ellerinize sağlık,afiyet olsun...

lezzettabağı dedi ki...

Tek tek yorum yazamasamda hepinizin değerli yorumlarına çok teşekkür ederim. En güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle nice sağlıklı yıllar olsun hepimize.

aslı dedi ki...

Şükran Hanım, bu hafta bu tarifinizi deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

Bayram Kombesi dedi ki...

Ben de ben de, hem cikolataya hem sufleye ba yi li rimmmmm. Ellerine saglik.

Canan Demirbağ dedi ki...

Harika gözüküyorr ellerinize sağlık.sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık şükran hanım
bende tarifi aldım mutlaka bugün yapacağım

Bu arada yeni yılınızı kutluyor aileniz ve sizin için çok güzel bir yıl olmasını diliyorum
sevgilerimle

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Canım yaa süpersin çok uzun zamandır yapmamıştım ellerine sağlık inş deneyeceğim sevgiler..

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Çikolatalı sufle benim eşimin favorisidir ama ben hiç yapmaya cesaret edemedim,zormuş kıvamını tutturamazmışım gibi geldi.Şimdi cesaret edip deneme zamanı-iyileşir iyileşmez tabii- Şükrancığım ben de sana acil şifalar diliyorum canım.Dilerim yeni yıl sana ve tüm sevdiklerine sağlık mutluluk ve başarı getirir.Sevgilerimle...

sarkaç dedi ki...

Sufle de yapmaya cesaret edemediğim lezzetlerden. Böyle güzellikleri görünce yapsam mı diye hevesleniyorum.

lezzettabağı dedi ki...

Hepinize yürekten teşekkür ediyorum. Sufle diğer tatlılar gibi değil, hemen kabarıklığı sönmeden sıcak sıcak yenmesi gereken bir lezzet bu yüzden genellikle misafire o anda yapılıp ikram edilebilmesi biraz ev sahibini düşündürür elbette, ama bu ölçülerde ve inceliklerde yaparsanız sonucu buradaki gibi olacağından kuşkum yok. bu yüzden hiç yapmayan arkadaşlar tereddüt etmeden denesinler derim..

Bulbulunyeri dedi ki...

Nerede yaşam varsa, orada umut da vardır. Yeni yılda tüm umutlar ve başarılar sizinle olsun.
2011 yılında tüm düşlerinizin gerçekleşmesi dileğiyle, mutlu yıllar dilerim.
Sevgiyle kal.

yeşim dedi ki...

canım benim
hayırlı,mutlu ,sağlıklı bir yıl sizin ve tüm sevdiklerinizin olsun.nice mutlu senelere....sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2011 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyıl ınız kutlu olsun.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı