Yeni Yıl

20 Aralık 2010 Pazartesi





Bu lezzeti çok önceleri üç dört defa denemiştim.  Bizim damak tadımıza çok yatkın.. Meze, yardımcı yemek, salata veya çay ikramlarında sunabileceğiniz çok güzel bir alternatif.. En son yine sevgili pepela'nın (http://cafepepela.blogspot.com/ tarifinde o güzel fotoğraflarıyla görünce, yapmak istedim ve arkadaş toplantımızda ikram ettim. Çok beğenild,i oldukça çok yapmıştım ve kalanı derin dondurucuma kaldırdım.. Dilediğim zaman çıkartıp kızartıyorum .Eğer, siz hala denemediyseniz en kısa zamanda bu lezzetten kendinizi mahrum bırakmayın derim.. Ben Pepelanın kullandığı bazı baharatları ne yazıkki dokunduğu için ilave edemedim ama siz kendi damak tadınıza göre kullanabilirsiniz.. Özellikle nohutla kimyonun ve tahinin birlikte oluşturduğu nefis lezzeti damaklarınızda duyumsayın, yanında sevdiğiniz bir dip sosla servis edin..Afiyetler olsun...
Sevgili Pepelacığıma tarifi için çok teşekkürler.

Malzemeler:

1 bardak haşlanmış nohut
1/2 bardak bulgur
1 büyük beyaz soğan (ince doğranmış)
2 diş sarımsak rendesi
1/2 demet ince kıyılmış maydonoz
1 büyük yumurta
2 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı tahin
2-3 çorba kaşığı galeta unu
1 buçuk tatlı kaşığı tuz
1/2 paket kabartma tozu
(Baharatları arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
Kızartmak için yağ

Yapılışı:

-Bulguru sıcak su ile ıslatın, ağzını kapatın ve 10 dk. çekmesini bekleyin.
-Nohut, yumurta,sarımsak,soğan,tahin , baharatları mutfak robotunda iyice çekin.
-En son olarak kabartma tozunu ilave edin.
-Karışımı kaba alıp,bulguru ve galeta ununu (azar azar) ekleyip 1-2 dk yoğurun.
-1 saat buzlukta da tutup ,sertleşmesini bekleyin.)
-Harcınızdan cevizle fındık arası büyüklükte köfteler hazırlayın.
-Orta boy bir tencereye bol yağ koyup kızdırın.
-Köftelerinizi altın rengi oluncaya kadar kızartın.
-Fazla yağını emmesi için kağıt havlu üzerine alın dilediğiniz bir sos ile bu servis edin.

23 yorum:

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Lezzetli oluşu malzemeden belli resim tasdikliyor ellerinize sağlık..

SERRA dedi ki...

duymuştum ama hiç yapmadım, dondurucuda da duruyorsa yapmalı hemen,pratik bir tarife benziyor...

umutluhayat dedi ki...

nefis imrendim valla bende bir yapsam iyi olacak.sevgiler.

Swotpisces dedi ki...

aaa değişik bişi, denemek lazım. :o

çeşnici Handan dedi ki...

Çok çok güzel olmuş ellerine sağlık. Sunum da çok hoş olmuş.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim cok lezzetli görünüyorlar..sicacik sevgilerimle..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım...ellerine sağlık..Görüntü nefis lezzet bildiğim üzere muhteşem daha ne olsun:)

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

denemediim bir tat ama çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Ham ham ev yemekleri, gerçeklten çok lezzetli oluyor, sevgiler canım.

sevgili Serra, yaptığında möalzemeyi bol tutarsan dolaba koyup çok rahatlıkla kullanabilirsin denenmiştir.Sevgiler..

lezzettabağı dedi ki...

Umutlu hayat sen alasını yaparsın canım yaa..sevgiler.

Swotpisces, değerli yorumun için çok sağol,sevgiler.

Çeşnici Handan, sevgiler canım, değerli yorumların için çok sağol.

lezzettabağı dedi ki...

sevgili Hasret, değerl,i yorumun için çok sağol tatlım ,gerçektende lezzetli oluyor.


tatlı aylinım, uğraman beni çok mutlu ediyor sevgiler canım..

mintinin dünyası dedi ki...

canımmm,
hep derim.şu felafel bi kısmet olmadı bana.
en son kalkurabiye deniz de görmüştüm bu lezzeti.
nefis olmuş canım.
imrendirin bakalım siz beni:))

yemekbiraşk dedi ki...

şükrancım eline sağlık sunumunda çok güzel olmuş...
sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

şükran hanım ellerinize sağlık sevgili şeymanın tarifini bende denedim nefis ötesi idi sahiden de:))
sizin de ellerinize sağlık..
sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şükrancım, bunu denemek bir türlü kısmet olmamıştı. Hazır tarif ayağımıza gelmişken dedim:)) Ellerine sağlık canım..

lezzettabağı dedi ki...

sevgili Gülcan değerli yorumun için çok sağolll..

Sevgili Sevda, dene pişman olmayacağından eminim..

Sevgili Minticiğim, uğramana çok sevinidim çok sağol canım benim.

Sevgili yemek bir aşk, çok sağol, aslında sunum çok daha güzel olabilirdi bu sefer çok sade oldu doğrusu.

Sevgili Deniz,gerçekten güzel bir lezzet değil mi?

Sevgili lezzetli somunlar,denersen paylaşmanı isteriz..sevgiler..

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok şık duruyor denemek isterim bende nohutla aram pek iyi değil belki düzelir :) Ellerine sağlık Sevgilerimle..

dokuzuncubulut dedi ki...

Nohut, kimyon ve tahin üçlüsü birbirine çok yakışıyor... Ben de çok severim. Çok güzel olmuş sevgili Şükran.
Senin de Pepela'nın da ellerine sağlık olsun.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili öznur, değerli yorumların için çok sağol.

Dokuzuncu bulut, teşekkürler canım, sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

nefis görünüyor gerçekten ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine sağlık Şükran abla!İnceliğin için ayrıca teşekkürler.Falafeli çok seviyorum.Şimdi şu tabak önümde olsa rahat 6-7 tane yerim:) (obur kız) Kalbi selamlarımla

MODA GEZGİNİ dedi ki...

Ellerine sağlık harika gözüküyo.brn çok sewerim.tarifini aldım.blogun harika.izleyicin oldum.bloguma beklerim.sewgiler

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı