Yeni Yıl

7 Mayıs 2009 Perşembe

Dün sevgili arkadaşım, can dostum bana kocaman bir kargo yollamış...İçinde neler var neler...Kargo paketini açtığımda duyduğum sevinci sizlerle paylaşmak istedim.Belki içinizden bazılarına tuhaf gelebilir, "bunlar için de bu kadar sevinilir mi'' diye...Bazen yüreğimiz küçücük mutlulukları o kadar çok özler ki ve onu yakaladığında nasıl da çırpınır!Ben bu kargo paketinde yollanan sebzelerin arasında samimiyeti, emeği ve en önemlisi candan arkadaşlığı da buldum...Onun için sevgili HURİYE'ye çok ama çok teşekkür ederim.Sosyal ilişkilerimizde artık gittikçe azalan, hatta yok denecek kadar eksilen içten davranışlarımızı yapmaktan utanmayalım, hatta yapabilmek için fırsatlar kollayalım...
Kargodan çıkanlar aslında Ankara'da da bulunan şeyler ama arkadaşımın benim mutlu olacağımı düşünerek pazarlarından ve bahçesinden emek verip bu paketi hazırlaması çok ama çok anlamlı...
Gelelim kargodan çıkanlara...

12 adet tazecik enginar
















yeşil inci taneleri gibi bezelyeler
















kadife yüzeyli bakla
mis kokulu taze kekik
















asma yaprağı
maydonoz
nohut mayalı kocaman bir ekmek

Enginarların dört tanesini soyup da etli kısmının körpeliğini görünce, hemen taze bakladan bir avuç ayıklayarak soğan, sarımsak, zeytinyağı, şeker ve limon ilavesi ile 10 dakika düdüklü tencerede lokum gibi pişirdim.
















Diğerlerini dış yapraklarıyla tüketmek üzere dörde böldüm, ılık bol limonlu suda bekleterek kurulayıp yine limonlayarak derin dondurucuya kaldırdım.
















Bezelyeleri kaynar suda 2 dakika haşlayıp buzlu suya attım.Bu yöntemle hem şoklamış oluyorsunuz hem de renkleri yemyeşil kalıyor ve oradan, kurulama bezi serili tepside suyunun süzülmesini sağlayarak saklama kapları ile yine derin dondurucuya kaldırdım.
















Baklaları, hafta sonu anne ziyaretinde onlara ve bize pişirmek üzere buzdolabına kaldırdım.Asma yaprakları sarılmak üzere yine saplarından ayıklanıp dolaba kaldırıldı.
Taze kekikler ve maydonoz da ayıklandı (bu arada tüm evi yoğun kekik kokusu doldurdu).Kağıt havlu arasında kapaklı bir kutu ile et ve salatalarda tüketilmek üzere dolaba kaldırıldı.
Ekmekler de dilimlenip talimat üzerine naylon poşetlerle paketlenip azar azar tüketilmek üzere yine derin dondurucuya kalktı.

Beni hem çok mutlu, hem de çok mahcup eden sevgili arkadaşıma buradan çok ama çok teşekkür ederim...HAKKINI NASIL ÖDEYECEĞİM...

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı