Yeni Yıl

4 Aralık 2012 Salı



















Sizinle bir oyun oynayalım mı ne dersiniz?..

Her yeni yıl umutla beklentilerle gelir değil mi? Hangimiz beklentisiz karşılarız ki. Söyleyin bana var mı aranızda yeni yıldan ''ben hiçbir şey beklemiyorum'' diyen?

    İşte ben de beklentilerim doğrultusunda yapmak istediklerimi olmasını hayal ettiklerimi sıralamak istedim. Aslında sıralayacak çok bir şeyim yok  İki kızımında devlet güvencesinde ekonomik gelirleri olsun. Dünyanın binbir hali var. Bir de naçizane güneş gören geniş bir evim olsun.. çok şey mi istedim? 
Ben bu güne kadar bir çok hayalimi gerçekleştirdim inanın. Bence hayal kurmak da gerçekleştirmenin ilk adımıdır.

 Hadi başlıyoruz öyleyse.. Duyan duymayana haber versin kursun hayallerini bakalım kimler gerçeğe dönüştürecek sene sonu yine ölmezde sağ kalırsak burada paylaşalım..  

Eveeet her şeyden önce sağlığımız ve huzurumuz yerinde olsun hayatta en büyük zenginlik sağlık.

Uzun yıllardır oturduğumuz güzel miniminnacık bahçesi olan sevimli triblex bir evimiz var. Zamanında kooperaif sistemiyle yaptırılan büyüklerin tabiriyle her sene bir yerine tadilat gereken asri bir gecekondu ya da tipik bir memur evi.. . Sınırlı dünyada ihtiyaçlar sınırsızmış bizde artık aile büyüdükçe ev küçük gelmeye ve hatta en basiti kahvaltılarda salona bile sığamaz olduk. Bunu geçtik  yatılı misafirlerimiz için çok yer kalmıyor diyebilirim..Bunların yanında evimin tek kusuru  hemen hemen hiç güneş almaması..
     Bu da benim kaderim, evliliğim boyunca güneş alan bir evde oturmak kısmet olmadı gerçi bu biraz da çok kişinin bu konuya karışmasından kaynaklanmıştı ( bu eski konulara girmeyelim) şimdi özellikle kışın o güneşi nasıl arıyorum bilseniz. Buradan yola çıkarak şööööyle güneş alan yine müstakil olması ilk terciğim ama olmasa da olur diyerek bir EV alma hayalim var anlayacağınız.



Kırmızı- gri renkde lake dolapları olan, geniş bir mutfağı olsun istiyorum.





Dolaplardan birisi lütfen cam kapaklı olsun. Konsüle tıkış tıkış koymak zorunda olduğum porselen tabaklar, bardaklar, fincanlar hep göz önünde ama mutfakta olsun .







Mutfağından  geçilip oturulabilen geniş bir cam balkonu  olsun ki yine bool bol güneş alsın. Ben, bu balkonun bir köşesini kış bahçesi, bir köşesini de dostlarımla çay kahve sohbetleri edebileceğim oturma alanı olarak düzenleyeyim.. Çok sevdiğim çiçeklerimi fidelerimi hatta kışın satın almak istemediğim ama çok sevdiğim taze otları dahi saksıda burada yetiştirebileyim.







Evin ön girişinde masa sandalyemi koyabileceğim kadar bir verandası olsun.








Hani üzeri tenteli hatta mümkünse ayarlanabilen ısı geçirmez camlara sahip, havanın durumuna göre kapatıp açacağın sistemde tentesi de olsun. bahçe malzemelerini, masa sandalyelerimizi yaz başında çıkart  kış sonu topla kaldır olayı ortadan kalksın.

Mutfağın hemen yanıbaşında kullanışlı güzel bir kileri olsun, bir evin en önemli bölümünden biri bence. Burada ilk olarak olmzsa olmazım geniş bir derin dondurucu bulunsun.kendimi derin dondurucusuz hayal edemiyorum 20 senedir ful kullanan biriyim.


Renk renk  erzak kavanozlarının, kutuların sepetlerin konabileceği rafları olsun.
Hemen yanında temizlik malzemelerinin bir arada tutulacağı bir dolaba da hayır demem.

Böyle güzel ve kullanışlı kilere kim hayır der ki...

Koridorunda bol bol gömme dolaplar bulunsun












 ortalıkta hiçbir fazlalık kalmasın. Öyle ayakkabılar, şemsiyeler, paltolar ortalık yerde görünmesin.



Misafir  yatak odalarında  cam büfe tarzında gardroplar bulunsun. Burada kalacak olan konuklarım,  kendileri için ayrılan ütülü kolalı giysiler yatak takımlarını açık açık görsünler hatta lavanta kokularını içlerine çeksinler



     Başucu komidinlerinde onların zevkine göre kitap, dergi hatta minik bir radyo bile bulunsun.
Güneş ışığının odaya dolmasını engellemeyen sade ama şık  perdeler asalım tüm pencerelere. Öyle çok ağır, ağdalı gösterişli perdeler bana göre değildirler.


Salon bir evin en çok kullanılan bölümünden biri tabiî ki. Yerine göre kalabalık misafirlerin ağırlanabileceği özellikte yemek takımı bir köşede yer alırken, sade ama oturumu rahat ferah, insanın içini karartmayan renklerde güzel bir oturma grubu da başka köşeyi doldursun.


Koyu renk ahşap mobilyalar hiç bana göre değiller. Birkaç obje dışında insanın gözünü yoran hiçbir şey olmamalı. 
Salon pencerelerinde son trend yanılmıyorsam yer döşemesinden itibaren olanlar  bence çok güzel duruyor.  Koltuk rengi tam benim rengim.











Ne kadar geniş pencere o kadar bol güneş değil mi? Haaa birde güneşi sabah  saatlerinde alacak öğleden sonra olursa çekilmiyor yaz sıcaklarında..

Gelelim banyo tuvaletine, geniş olması tabiî ki iyi olur.Şimdiki evimizde yıllarca  kullandığımız beyaz seramiklerin ve tesisatın artık fire vermeye başlaması üzerine her ikisini de bu baharda siyah- beyaz seramik fayanslarla değiştirdik.. Çok beğendiğim bir markanın bir modelini kullandık. Her ikisi de çok küçük olmasına rağmen hiç şikayet etmedik. 

Banyoda yer olmadığı için çamaşır makinesini bodrumda kiler niyetine ayrılmış olan bölümde  kullanıyoruz halen. Kilerden ziyade eşime ait her türlü alet edavatın,  çeyizliklerin hatta bir tarafında da soğuk olmasından dolayı erzak rafının bir arada kullanıldığı çok amaçlı bir bölme..Şimdi ‘’Eee kilerinde varmış daha ne istersin’’ diyenleri duyar gibiyim.. 

    Benim 2013 den beklentim sağlıktan sonra böyle bir ev ..sizin beklentiniz ya da beklentileriniz neler?

2012 yılının son ayı güzel ve mutlu geçsin..

  
  

   

9 yorum:

Nil dedi ki...

Vallahi aynısını ben de isterim. Yeni yıl ikimize de getirir mi hayallerini ne dersin?

NzlGl dedi ki...

İnşallah tüm dilekleriniz gerçekleşir , sevgilerimle

bücürükveben dedi ki...

Sevgili Şükran, yeniyıl için dileklerin inşallah gerçekleşir, güneşsiz evi bilirim yıllar önce oturmuştuk..inşallah çok güneşli bir evin olur..aslında bahçeli üç katlı ev harika bir şey ama güneş görmemesi ve size dar gelmesi kötü..benim de yeniyıldan dileğim BAHÇELİ ev:)çünkü kedim var, yanlış anlama evi pisletmiyor, kedi kumu var ve uzun mu uzun bir camlı balkonumuzda kedi kumu koydum, pencerelerini açıp havalandırabiliyorum tuvaleti orası ve asla başka yere tuvalet yapmaz ama çimenlerde koşmak,ağaçlara tırmanmak gibi doğal eğlencesi yok:((zavallı bütün gün sıkılıyor:((o yüzden bahçe çok istiyorum...başka dileklerim de var insanın dilekleri bitmiyor:)))ama sadece bunu yazdım
bu arada Noel babalı ev harika! eline sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Nilhancığım inşallah olur.. İçten istedin mi olur derler..

Nzlgl, canım sağol.

Bücürük, benim dileğim olursa bizim eve gelebilirsin güneş almasada bahçemde güzeldir hani.. hatta bu sene arka tarafa küçük kış bahçesi bile düşünmedim değil..bahçeyi istediğin gibi kullanırsın.sana verdim gitti..

Heyyfi dedi ki...

Sevgili Şükran, umarım 2013 sana istediğin herşeyi getirsin ve sağlıkla birlikte olsun hepsi canm.
Ben bu yeni yıldan, şu an zaten sahip olduğum herşeyin devamını diliyorum.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Öyle bir içimi çektim ki evi görünce :)) Ne kadar güzel ya cennet bu ev sanırım :) İnşallah olur canım..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim insallah tum isteklerin gerceklesir..hepimizin istekleri gercek olur..Guzel ve mutlu bir aralik ayi ve bol bereketli, huzurlu mutlu bol parali 2013 olsun:)) sevgiler

durutarifler dedi ki...

Umarım her şey dileğince olur. Mutfaktaki cam kapaklı dolap olayını pek sevdim ben. Ben de alayım öyle
Sevgiler

Unknown dedi ki...

inşallah olur dileklerin:) ama bence once sahip oldukları mızla yetinmeyi ve onlarlada mutlu olmayı bilmemiz gerekiyor diyorum. bu bir beceridir inşallah hepimiz once kendim bu beceriye sahip olabiliriz.hayallerin dua duaların Kabul olsun:)

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı