Yeni Yıl

6 Temmuz 2010 Salı


Bir süredir internette Çin mantısı yapımında kullanılan yufkaları merak edip inceliyordum. Bunlar küçük daireler şeklinde hazırlanan ince ve şeffaf yufkacıklardı.

İnternette satışını görünce hemen inceleyip siparişi verdim, iki iş günü içinde teslimini yaptılar. Açıkcası üşenen biri değilim ama ben fiyatı açısından uğraşmaya değmeyeceğini  düşünerek hazır aldım.
O akşam yemeğimde yokken hemen bir paket çin mantısını tıpkı mantı içi gibi kıymalı iç hazırlayıp becerebildiğim kadar bükme işlemini yaparak önce tavada kızdırdığım tereyağında bir tarafını kızarttım sonra diğer taraflarını çevirip sıcak su ilavesiyle haşlanarak pişmelerini sağladım. Biz çok severek yedik. Hatta tamamını hazırlayıp bir kısmınıda sonra tüketmek üzere buzluğa kaldırdım.


Kısa vakitte mantı tadında bir yemek yemek isteyenler için ideal bir seçim olduğunu düşünüyorum. Hazır yufkaları ben internetten sipariş vermiştim fakat Ankara'da oturanlar Metro Gross Market'te bulabilirler.


 

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacığım ellerine sağlık.Çok nefis gözüküyorlar.Daha önce mail atmıştım farketmedin sanırım.Sevgilerimle.

Damak Tadı dedi ki...

Ne iyi etmişsin almakla sevgili Şükran..Şimdi sende görünce ve onalı olunca bizlerde alıp sık sık yaparız..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

umutluhayat dedi ki...

çok değişik bir mantı.ilk kez görğüyorum.böyle bir yufkanın varlığındand habersizdim.bulursam denemek isterim.sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

Çok değişik ve iştah açıcı görüntüsü var ellerinize sağlık

Saygılar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

günaydınlar sizede,harika bir fikir bu aklımın bir köşesine kaydettim pekte güzel görünüyorlar ellerinize sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Arzu'cuğum çok teşekkür ederim, mailini görmemiş olabilirim araştıracağım, sevgiler..

Damak tadım çok sağol güzel yoruımlarınız beni çok mutlu ediyor.. Sevgiler görüşmek üzere..

Umutlu hayat, çok teşekkürler canım, denersen çok beğeneceğinden eminim..

sayın Fuat Bey, değerli yorumunuz için çok sağolun , sağlığınız nasıl inşallah epey iyileşmişsinizdir..

nesrin dedi ki...

Mutklaka denemeliyim. Acaba bu Cin yufkasi pirincden olan mi? Kücük ebattadir, fakat sebzeli icle de cok güzel sigara börekleri yapilir. Güzel bir fikir vermissiniz. Yorumunuz icin cok tesekkürler. Bazen ne haddime, oturayim cocuklarima bakayim diye düsünüyorum ama, böyle birilerine ulasmak biz de variz demek güzel bir sey. Cok sevgiler...

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhabalar Şükran hanım, siteme yaptığınız ziyaret ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim...
Tarifiniz çok lezzetli ve güzel görünüyor. Üstelik hamur açma derdi olmaması süper birşey. Metro'ya ben de çok sık giderim, ilk gittiğimde alıp deneyeceğim... Sonucu sizinle de paylaşırım.
Bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle...
Paylaşımınız için çok teşekkürler...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Şükrancım harika görünüyorlar bulur
sam bende alayım merak ettim elleri
ne sağlık.Bu arada kızınla adaşmı
şız:))Öpüyorum...

Mimosa Café dedi ki...

selam, çok güzel olmuşlar. ben de geçenlerde kendim hamurunu evde açıp yapmıştım belki görmüşsündür sitemde. daha sonra bu hazır yufkaların Türkiyeye geldiğini gördüm internetten ve çok sevindim :) evde hamuru açıp yapmak biraz fazla zaman alıyor doğrusu böyle bir kolaylık varken bence de değerlendirmek gerek. eline sağlık canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Çin mantısını çok severim ama hamurunun satıldığını bilmiyordum(tembellikten hep hazır yemeyi tercih ettiğimden herhalde) Bu bilgiyi senden aldığım iyi oldu. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

lezzettabağı dedi ki...

sevgili Aylin,geldiğine çok sevindim.. inan ki her fırsatta yorum yazmaya çalışıyorum ama çoğunlukla bu işi akşam evde yapmak zorunda kalıyorum genellikle işyerinden sistem izin vermiyor şu an yina açıldı ve hemen bir kaç arkadaşa yazabilmiştim.

sevgili nesrin ne çabukta cevap yazmışsın.. Çalışarakta biz bu işlerin üstesinden geliriz hayatım.. 31 senedir aktif bankacıyım ve bir çok ev hanımının yapamadığı şeyleri yapar tadarız.. kişinin istemesine bağlı bence.sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Dokuzuncu buluuuutttt,
geldin ve bloğumda güneş açtırdın çok sağol, daha sık görüşmek dileğiyle öpüyorum..sevgiler..

Derya,cığım denersen yorumlarını bekleriz..sevgiler canım..

made in funda dedi ki...

harika olduğu kesin.ellerine kollarına sağlık canım..

made in funda dedi ki...

kandilin mübarek duaların kabul olsun canım....SEVGİYLE ...

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhabalar Şükran Hanım,
Bu yorumun üstüne iki defadır Metro'ya gidiyorum, eve gelip paketleri yerleştirirken aklıma geliyor yufkaları almadığım. Hangi reyonda satılıyor acaba, herhalde o tarafa uğramadığım için unutup geliyorum...

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhabalar şükran hanım,
Bu yorumun üstüne iki defadır Metro'ya gidiyorum, eve gelip paketleri yerleştirirken aklıma geliyor yufkaları almadığım. Hangi reyonda satılıyor acaba, herhalde o tarafa uğramadığım için unutup geliyorum...

mehtap kuzucu dedi ki...

elinize sağlık çok nefis görünüyor,en güzelide sizin yapılışını,satın alınacak yeri ve tadının güzel olduğu gibi bilgileri bizlerle paylaşmış olmanız...bilgiler için teşekkür ederim ,sayenizde böyle bir yufkanın varlığından haberim oldu.sevgiler...

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı