Yeni Yıl

6 Temmuz 2015 Pazartesi

       Bu tarifi  Dijitürk yayınlarından biri olan Türkmax da Şehirli sofralar programında seyredip not almıştım. Şehirli Sofralar benim çok sevdiğim bir program çünkü her restoranın kendine özgü  yaptığı değişiklikler ve ufak dokunuşlarla çok farklı lezzetler ortaya çıkartıyor. Ben bunları mutlaka küçük notlar halinde defterime kaydediyorum ve fırsat buldukçada deniyorum....Orijinalinde humus üzerinde taze beyaz peynir küpleri ve yanlarına portakal dilimleri konarak servis ettiler. Tarif  Etiler'deki Lokanta Armut a ait.. Her ne kadar ben basit bir süsleme ile servis ettimse de çok nefis bir tada sahip olduğunu söylemeliyim..




Pancarlı Humus 
Malzemeler:
450 gr. haşlanmış soyulmuş pancar
150 gr. haşlanmış kabukları soyulmuş nohut
2-3 diş sarımsak
1 tutam tuz, kimyon
1 yemek kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı tahin
taze çekilmiş karabiber
sızma zeytinyağ

Üzerini süslemek için:
Taze beyaz peynir, kavrulmuş susam ve salatalık turşusu.
Hazırlanışı:
Humus malzemelerini rondodan geçirin. Tadını kendi damak zevkinize göre ayarlayın.
 bir tabağa alın ve ortasını çukurlaştırın. Buraya dilerseniz  küp doğranmış peynir dilimleri ve portakal dilimleri yerleştirebilirsiniz. (ki orijinal tarifte o şekilde yaptılar). kıyılmış maydonozla süsleyebilirsiniz.





0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı