Yeni Yıl

1 Temmuz 2011 Cuma


       


     Hepinize merhabalar, haziran ayını henüz yaz sıcaklarını tam tadamadan geride bıraktık. İnşallah  artık temmuz ağustos aylarında  ısınırız.  Eskiler ağustosun yarısı yaz yarısı kış derlerdi ama artık görünen o ki eskine eski mivsimlşer kaldı ne de eski insanlar..Doğaya verdiğimiz bilinçsiz tahribat acımasızca yine bize dönüyor. Yine de bizler doğayı ve sağlığımızı korumaya devam edelim.      
Yaz günlerinde daha çok zeytinyağlı hafif yaz yemeklerini tercih edelim, Ev yapımı içeceklere daha çok yer verelim. Limonnata ve ayran en sağlıklı içecekler arasında. Ara da birde yukarda ki gibi pofidik poğaçalarla kaçamak yapalım. Bu poğaçalar yine eli ve dili çok tatlı olan kuzenim gülseren' e ait. Anlatamam onun elinden çıkan her hamurişi bir başka lezzetli opluyor. hep söylüyorum bu işi ticarete dök ben sana müşteri buluırum diye ama biraz sağlık problemleri olduğu için yoğun tempoda çalışamayacağını söylüyor. Geçen hafta sonu ona gitmiştik yine bu nefis poğaçaları yapmıştı tabii masadakiler tarafından sayısız tüketildi.   
Tarifi alındı ve sizlerle paylaşıldı.. Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.

Malzemeler:

1 su bard. ılık su
1 su bard. ılık süt
1 su bard. sıvıyağ
4/3 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
3-4 su brd. un ( ilave olabilir)

Hazırlanışı:

Ilık su ve sütü yoğurma kabına alın. Tuz, şeker, ezilmiş maya ve sıvıyağı koyun karıştırın.
Unu azar azar ilave ederek kulak mememesi kıvamında hamur yoğurun.
10 dakika bekletin ve yumurta büyüklüğünde bezeler alıp parmak kalınlığında rulolar hazırlayın ve kendi etrafında döndürerek spiral poğaça şekli verin.
Yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizin ve 10 dakika daha bekletin üzerlerine yumurta sarısı sürüp sıcak fırında pişirin. afiyet olsun. 


10 yorum:

Gülcan dedi ki...

mevsimler konusunda size katılıyorum. yapanların ellerine yiyenlerin ağzına sağlık hayırlı cumalar.

Aycan dedi ki...

Ohhhh pofidik pofidik, olsada şimdi yesem.Ellerine sağlık canım.

anneanneninemekleri dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

NzlGl dedi ki...

Size ve gülseren hanıma teşekkürler. Gerçekten çok güzel görünüyorlar. Tarifi aldım en kısa zamanda yapacağım
sevgilerimle

çeşnici Handan dedi ki...

Kuzeninizin ellerine sağlık nefis olmuşlar arada bir bu tür kaçamaklar yapmak iyi oluyor sizlere de afiyetler olsun.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

sana kesinlikle katılıyorum Şükran ablacım hayatımıza,yaşam şeklimize dikkat etmeliyiz hele birde minikler varsa onlara herşeyin taze ve doğalını sunmalıyız
poğaçalar nefis olmuş kuzeninin ellerine sağlık
öpüyorum seni

sibelyalcincom dedi ki...

Kuzeninizin ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar:)))

yaşar ünal dedi ki...

ellerine sağlık..

Sütüme, Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Enfes poğacalar ile aklımı aldınız ama siteminizle de üzdünüz Şükran Hanımcığım! Sırf size değil ziyaretsizliğim, hiç vaktim yok bloglardaki birbirinden güzel tatları keşfedecek! Kafam işlerden uzaklaşsın diye kendi blogumu yazıyorum, sonrasında fırsat bulup da arkadaşlarımı izleyemiyorum... Yorum bırakmadığım da takip etmediğim anlamına gelmiyor ama:) Keyifli, afiyette günler dilerim... Sevgilerimle,

lezzettabağı dedi ki...

Güzel arkadaşlarım yazdığımnız her yorum benim için inanın çok çok değerli.. bende takip ettiğim her bloger arkadaşa yorum bırakamasamda arada bir uğramaya yazılarını severek takip ettiğimi belirtmeye çalışıyorum. tabiki her yazılana yorum bırakacak kadar kimsenin zamanı olamaz . yorum yazamamak o bloğu izlememek anlamına gelmesin bazen bende yorum göremediğimde biraz hüzünlensemde hemen kendimi karşı tarafa koyarak rahatlıyorum. hepinize kucak dolusu sevgiler.

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı