Yeni Yıl

9 Eylül 2013 Pazartesi


''Yeturla Lezzet Kareleri''  bloğundan arşivime kaydettiğim ve her yaptığımda çok beğenerek yediğimiz etsiz çiğ köfte..Sevgili Yeşim bloğunu bir süre önce sonlandırmıştı, Bizi ne yazıkki o güzel tariflerinden mahrum etti bu notumu göreceğini umarak kendisine sonsuz sevgilerimi gönderiyorum..

Malzemeler:
1 su bard. ince köftelik bulgur
2 dilim kabuklu olarak bayat ekmek( ekmek içini çok az ılık sütle ıslattım)
1 tane kuru soğan
1 çay bardağı  ceviz içi
1 y. Kaşığı biber salçası
1 y. Kaşığı domates salçası
1 adet rendelenmiş domates( kullanmadım)
3 diş sarımsak
Çiğ köfte baharatı: (hepsinden birer tepeleme çay kaşığı kullandım) kimyon, kişniş, karabiber, toz krmızı biber, ve yenibahardan oluşuyor)
2-3 ym kaşığı zeytinyağ( ben 1 küçük çay bard.kullandım)
Tuz, pul biber
ince kıyılmış maydonoz

Hazırlanışı :

Bulguru yumuşaması için üzerini örtecek kadar sıcak su ile ıslatın, maydonoz ve yağ hariç diğer malzemeleri rondoya alın çalıştırın. Macun gibi olunca yumuşamış ince bulguru ve zeytinyağını ilave edip rondoyu tekrar çalıştırın. Kıyılmış maydonozu da ekleyip eldiven kullanarak elinizle bir kere daha yoğurun. İsteğe bağlı pul biber ekleyerek acılığını kendinize göre ayarlayın, kıvamını bulduğunda (bir tutam alıp avucunuzda sıkın köfte tutuyorsa kıvamı tamamdır.) alarak elinizle sıkıp servis tabağına dizin. Yanında taze kıvırcık veya göbek marul yapraklarıyla servis yapın.



6 yorum:

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nefis bir tarif elinize saglik..mutlaka deneyecegim..sevgiler:)

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Etsiz olunca daha çok hoşuma gidiyor, ellerinize sağlık...

kış güneşi dedi ki...

değişik bir yapım mı var mış pratik eline sağlık canım

*mehtap dedi ki...

her köşebaşında bir çiğköftecinin bulunduğu şehirlerde ne kadar sağlıklı olduğu meçhul köftelerin yerine ,böyle bir tarifle ev yapımı çiğköfte hazırlamak harika olur, eline sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

Değerli yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. Eğer benim gibi çiğ köfte seven birir iseniz gerçekten denemenizi öneririm. sevgiyle kalın.

bücürükveben dedi ki...

hep duyarım hiç yapmadım tam bana göre:)))etsiz yaşasınnnnnn:)))
eline sağlık canım, arkadaşın umarım yine yazmaya devam eder
sevgiler

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı