Yeni Yıl

15 Ekim 2012 Pazartesi






Merhabalar güzel bir hafta olsun yine hepinize..Bloglarda yaşanan sorunu bende bir süredir yaşıyorum şöyle ki; kimi bloğumdakilerin  tamamını, kimi bir kısmını görebiliyor veya hiç göremiyormuş nasıl nerede ne oluyor akıl erdiremedim ne yalan söyleyeyim. Birşeyler yazmak için kısıtlı bir vakit buluduğumda da  bir yerlerde bir aksilik oluveriyor. hani çok anlasam kurcalayacağım onuda yapmaya cesaret edemiyorum. Kısacası hevesimi kırıyor bu durum. Neyse elbet bilen birileri buna çözüm bulur. Kısıtlı vakit dedim de artık hiç bir şeye yetişemiyorum sizde öyle misiniz? Zaman mı hızlandı yoksa ben mi yavaşlamaya başladım gerçi hızımdan çok bir şey kaybettiğim söylenemez ama galiba itiraf etmeliyim ki işleri ben çoğaltıyorum. Bu beni yıpratsada herşeye rağmen hayat güzel, çalışmak daha da güzel birilerine yararlı olabilmek, iyilik edebilmek yorulmaya değiyor. Tabiki tarifleri denemek ve paylaşmakta bunların arasında..  
Muska böreğini yapalı çok olmasına rağmen buraya yazmamışım . Tavuklusu, yeşil mercimeklisi, peynirlisi kıymalısı ya da ıspanaklısı.. hangi içle yaparsanız yapın her haliyle çok güzel ve kolay bir börektir 

Malzemeler:
6 adet yufka
Herhangi bir iç harcı

 Aralarına sürmek için su  + sıvıyağ / tereyağ karışımı

Üzeri için yumurta sarısı (beyazını  harca koyabilirsiniz)
Kıyılmış maydonoz

Kıymalı iç harcı:
Bir adet kuru soğan ve kıyma 2 kaşık sıvıyağda iyice kavrulur içine kıyuılmış maydonoz, tuz ve karabiber eklenir.

Ispanaklı iç harcı: 
Ispanak yaprakları doğranıp sirkeli suda yıkanır avuç içinde suyu sıkılarak bir adet kuru soğanla hafif sotelenir yine tuz karabiber  kaşar rendesi veya beyaz peynir ile karıştırılır soğumaya bırakılır.


Mercimekli iç harcı:
Önceden pişirilmiş ve yıkanıp siyah suyundan arınmış yeşil mercimek kuru soğanla biraz sotelenir. içine isteğe bağlı kıyılmış maydonoz , karabiber ve tuz eklenir.

Patatesli iç harcı:
Haşlanmış patatesler sıcakken rendelenir peynirle karıştırılır tuz karabiber ve yine kıyılmış maydonoz eklenir isetğe bağlı olarak bazen bir tatlı kaşığı salça ile patates sotelenerek de yapılabilir, böylesi de çok güzel olur.

Tavuklu iç harcı :
Tavuğun Pirzolalık ve göğüs eti, dörde bölünmüş bir kuru soğanla pişirilir soğutulup küçük küçük doğranır. içine kıyılmış maydonoz, karabiber, tuz eklenir. ( tavuk göğüs eti ile yapıldığında oldukça kuru ve yavan bir tat oluyor bu yüzden ben her ikisini birlikte kullanmayı tercih ediyorum.)

Hazırlanışı:
Her yufka su yağ karışımı ile yağlanır. 5 cm. eninde şeritlere kesilir, şeritin bir ucuna istenen iç harcından tatlı kaşığı dolusu konur ve çapraz olarak muska şeklinde bükülerek şeritin ucuna kadar gelinir.Yyağlanmış tepsiye aralıklı dizilir ve yumurta sarısı sürülüp sıcak fırında pişirilir.Üzerine dilerseniz çörek otu serpiştirebilirsiniz.

Şeritlerden kısa olanlarını birbiri üzerine ekleyerek tamamlayabilirsiniz.

12 yorum:

ilhan dedi ki...

Bu tür börekleri ben kıymalı ve acılı seviyorum. Siz bir çok alternatif sunmuşsunuz. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar Sükrancigim ellerine emklerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz bir görüntüsü var.

Saygılar..

Unknown dedi ki...

Çıtır çıtır nasıl da güzel gözüküyorlar.
Şuan olsa hepsini yerim sanki :)

Unknown dedi ki...

Merhabalar, aslinda sizin bir onceki tarifinize yorum birakmak istemistim ama ben sizin ana sayfanizi acmakta problem yasiyorum. O tarifin yorumlari hala bana acilmiyor mesela. Tarifimi deneyip begendiginiz ve de paylastiginiz icin tesekkur etmek istemistim.
Bo borek de harika olmus, ellerinize saglik.
Sevgiler,
Asuman

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nerdeyse gecenin 11 i olmak uzere acaip aciktim borekleri gorunce, ellerinize saglik..sevgiler:)

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık olsun. Çıtır çıtır harika görünüyorlar sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili İlhan, acılı versiyonu da gğüzel olur tabiki. onuda yapmalı bir fırsatını bulunca..

Sevgili Gülcan, teşpekkürler. sevgiler

Zel, inan sıcakken yenir mi yenir.

Asumancığım teşekkür ederim yorum ayrıca bloğuna bıraktım. burada zaten amaç beğendiklerimiz paylaşmak değil mi? kocaman sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Fuat beyciğim değerli yorumlarınız için çok teşekkürler, evdekilere selam saygılar.

Dost bahçesinden lezzetler,geceleri bazen benimde krizim tutar valla ne yalan söyleyeyim çoğunlukla da canımın istediğini yapar yerim hiiiç üşenmem.

Nzlgl, teşekkürler canım, sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Canancığım değerli ziyaretin beni çok mutlu ediyor çok teşekkürler,görüşmek üzere sevgiler..

Unknown dedi ki...

guzel olmuş toptan koli,kutu kolikarton koli,
kraft koli,ev taşıma kolisi,
taşınma kolisi,taşıma kolisi,
köpük koli,banlonlu naylon pat pat,
tek oluklu koli,çift oluklu koli,
kilitli kutu,koli satın al,
boş koli,hazır koli,
şişli kolici,mecidiyeköy karton koli,
mecidiyeköy koli,karton kutu koli,
bakırköy kolici,ikitelli kolici,
istoç kolici,toptan kolici,
karton kolici,mecidiyeköy kolici,
mecidiyeköy karton kolici,merter kolici,
koli imalatı,baskılı koli,
baskısız koli,zeytinburnu kolici,
okmeydanı kolici,çağlayan kolici,
kolici.com,karton kolici,
toptan koli fiyatları,tek oluklu koli,
et balık kolisi,esenyurt karton kolici,
kolici,boş karton koli,
esenler kolici,boş koli satın al,
ucuz kolici,arşiv kolisi,
kitap kolisi,istoç koli,
büyük boy koli,mutfak eşyası taşıma kolisi,
taşınma kolisi seti,taşınmak için koli,
ankara kolici,

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı