Yeni Yıl

17 Ağustos 2009 Pazartesi

















Bu tarifi Cafe Fernando'nun blogunda görüp denedim ve çok da beğendik. Ben onun kadar güzel fotoğraflayamadım ama yine de sizlerle paylaşmak istedim. Cheesecakelerin bazılarına ev yapımı vişneli sos döktüm, bazılarını ise sade bıraktım. Tarifini orijinal ölçülerle veriyorum. Buradan Cafe Fernando'ya çok teşekkür ederim.

Malzemeler:
Tabanı için kurabiye (ben üzümlü eti burçak kullandım)
55 gr. toz badem (kullanmadım)
1 çorba kaşığı toz şeker
50 gr. tereyağı
Harcı için:
400 gr. labne peyniri
1/2 gr. dan biraz az krema
1/2 gr. toz şeker
2 yumurta
1/ çay kaşığı vanilya özü
2 adet limon kabuğu rendesi
1 çorba kaşığı limon suyu
150 gr. karadut( kullanmadım,onun yerine vişneli sos kullandım)
2 çorba kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:
Fırını önceden 160 derecede ısıtmaya başlayın.12 adet muffin kalıbına muffin kağıt kapları dizip bir kenara ayırın.Kurabiyeleri unufak edip (ben bir poşete koyup üzerinden oklavayla geçerek eziyorum) toz badem, şeker ve eritilmiş tereyağı ile karıştırın (eğer toz bademiniz yoksa onun yerine yine kurabiye kullanabilirsiniz) ve 12 adet muffin kağıt kaplara pay edip (muffin başına dolu dolu birer çorba kaşığı) tabanına iyice bastırın.
























Tabana eklediğimiz erimiş tereyağının tekrar donabilmesi için muffin tepsisini buzluğa kaldırıp soğumaya bırakın.

O sırada bir karıştırma kabında labne, krema ve şekeri iyice çırpın. Aralarda tamamen harca yedirecek şekilde çırpmak suretiyle sırasıyla yumurtaları, vanilyayı, limon suyunu ve limon kabuğu rendesini ekleyin ve çırpın.
Muffin tepsisini buzluktan çıkarıp kurabiye tabanlarının üzerine harcı paylaştırın.























Fırına girmeden önce içine üçer tane karadut (veya hangi meyvayı kullanıyorsanız) gömeceğimiz için tepeleme doldurmamaya özen gösterin (yaklaşık yarım santim boşluk yeterli olacaktır).
Harcı paylaştırdıktan sonra üçer adet karadutu muffin kaplarının içine koyup gömülmeleri için parmaklarınızla hafifçe bastırın ve fırına verin.
Muffinleri önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 25-30 dakika pişirdikten sonra fırından çıkartın, oda sıcaklığına geldikten sonra da servis tepsisine yerleştirip buzdolabında en az 2 saat soğumaya bırakın.
Soğumuş cheesecakelerin üzerine üçer adet daha karadut yerleştirip pudra şekeri serpin ve servis yapın.
Afiyet olsun...

Not:
Ben evde karadut olmadığı için koymadım ,resim çekerken sosların üzerlerine birer adet reçel çilek koydum. Pişirme tepsisine de 2 parmak kadar sıcak su ilave ederek kalıpları bunun içinde pişirdim. Yüzeyleri yumuşacık oldu.
Sos için kullandığım malzeme ise; 1/2 su bard. konsantre vişne suyuna 1 yemek kaşığı nişasta 2 çorba kaşığı şeker, 1/2 limon suyu ve yarım kahve fincanı su ilavesi ile pişirip üzerlerine jöle kıvamındayken keklerin üzerlerine sostan gezdirdim. Pudra şekeri serpmeyi de unuttum...

0 yorum:

CAFEDERYA

CAFEDERYA
Tasarım pastalar,kurabiyeler, cupcakeler. Ayrıca Ev yapımı hamur işleri, tatlılar, mezeler, yöresel lezzetler...

Atam İzindeyiz

Atam İzindeyiz

Blogroll

free counters

Popüper Yazılar

Blog Arşivi

Yukarı